معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تا پایان مهرماه خبر داد.

 سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: زمان برگزاری جشنواره نیز از ۳۰ مهرماه به ۳ آذرماه ۹۹ همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (ع) تغییر یافت.

وی با اشاره به این که علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir اقدام کنند، اضافه کرد: تاریخ خلق آثار می بایست بین سال های ۹۸ تا ۹۹ باشد.

زمزم به جوایز جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: در هریک از رشته های نسخ ، ثلث ، نستعلیق و شکسته به نفر اول تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٣۵ میلیون ریال اهداء خواهد شد.

به گفته وی نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٢۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ١۵ میلیون ریال را دریافت خواهد کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهدای تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٢٠ میلیون ریال به نفر اول بخش خط تحریری خبر داد و گفت: به نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ١۵ میلیون ریال و و به نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ١٠ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

زمزم خاطرنشان کرد: جایزه بخش ویژه اساتید نیز تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۴۵ میلیون ریال به یک نفر برگزیده در هر رشته نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث است.

گفتنی است با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی احتمال تغییر در زمان و چگونگی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره وجود خواهد داشت.