استاندار خراسان جنوبی در بازدید از واحد تولیدی کاشی و سرامیک در بیرجند اولین مجوز تاسیس شهرک صنعتی خصوصی یا غیردولتی را به مدیر این کارخانه اعطا کرد.

جواد قناعت  در مراسم اعطای این مجوز گفت: امیدواریم با صدور این جواز تاسیس شهرک یا ناحیه صنعتی غیردولتی در بیرجند زمینه توسعه منطقه رقم بخورد.

وی بیان کرد: این مجوز با پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از مرکز به نام شرکت کاشی و سرامیک فرزاد صادر شد و صدور این مجوز فضا را برای کارها و فعالیت‌های بیشتر برای این مجموعه باز خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صدور این مجوز یکسری امتیازات برای شرکت به همراه خواهد داشت گفت: در کنار صدور این مجوز باید یکسری حمایت‌ها هم داشته باشیم تا شاهد پیشرفت و رونق تولید در این واحد تولیدی باشیم و زمینه اشتغال بیشتر جوانان منطقه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: عزم و اراده جدی در مدیریت کارخانه وجود دارد و ما هم حمایت‌های لازم را برای توسعه و رونق تولید در استان انجام می‌دهیم.

به موجب این مجوز به شرکت کاشی و سرامیک فرزاد اجازه داده شد نسبت به تاسیس شهرک یا ناحیه صنعتی غیردولتی در شهرستان بیرجند و در کیلومتر ۱۲ جاده بیرجند – خوسف موسوم به دشت چهکند به مساحت ۷۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در بازدید از بخش‌های مختلف واحد تولید کاغذ وابسته به صنایع کاشی و سرامیک فرزاد مسائل و مشکلات آن را بررسی و دستورات لازم را برای حل آنها ارایه کرد.

این واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان زمینه اشتغالزایی ۱۵۰ نفر را فراهم کرده و ظرفیت تولید آن ۴۰ هزار تن در سال است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور