معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» در کتابفروشی‌های عضو طرح، پنج هزار و ۲۵۸ جلد کتاب در این استان به فروش رسید.

محمود رمضانی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» از ۲۹ آبان تا سوم آذر امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی افزود: در مدت زمان این طرح مردم استان خراسان جنوبی بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مشارکت ۱۴ کتابفروشی استان در این طرح اشاره کرد و گفت: ۱۰ کتابفروشی در مرکز استان و چهار کتابفروشی در شهرستان‌ها فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد افزود: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تر تامین کنند.

رمضانی بیان کرد: از سوی دیگر طرح‌های فصلی فروش کتاب علاوه بر افزایش سرانه مطالعه، در شرایط کنونی کمک‌کننده و موجب دلگرمی کتابفروشی‌های سطح استان است.

وی به کاهش اندک میزان فروش در طرح پاییزه به نسبت طرح تابستانه با فروش ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: با وجود کوتاه بودن مدت زمان اجرای این طرح نسبت به طرح‌های گذشته، شاهد استقبال بالای مردم از «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» بودیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: فقط در روز آخر طرح پاییزه ۷۰ میلیون تومان کتاب در این استان خریداری شد.