مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح آشتی با آموزش (آبا) با هدف به مدرسه آوردن کودکان بازمانده از تحصیل، همچنین آموزش از راه دور در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه بیان کرد: آموزش قدم اول و نقطه شروع تمامی تحولات علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، هنری و اقتصادی در استان بوده و اگر به راستی دنبال ایجاد تحول در تمامی عرصه‌ها هستیم باید توجه وافر به آموزش داشته باشیم.

وی افزود: نقطه عطف برقراری و تحقق عدالت اجتماعی، توجه به عدالت آموزشی است بنابراین هر قدر در برقراری عدالت آموزشی موفق باشیم، جامعه بهتری نیز خواهیم داشت.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی علت بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را توزیع نامتوازن عدالت آموزشی دانست و گفت: «آبا» طرح خوبی برای کودکان مناطق محروم است که آموزش و پرورش خراسان جنوبی تمام قد از آن حمایت می‌کند.

وی توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا متوسطه را مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با اتصال این مسیر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز روز استان، گامی موثر در توانمندسازی مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان و هنرجویان بهارستان علم و ادب برداریم.

واقعی با بیان اینکه کرونا ساختارها را به ‌هم ‌ریخته است ادامه داد: شرایط کرونایی فرصتی شد تا با بهره‌گیری بیشتر از توان معلمان مجرب استان در زمینه آموزش‌های نوین، علاوه بر نفوذ زیرساخت‌ها در محروم‌ترین روستاها شرایطی فراهم شود که جغرافیای محرومیت را تغییر دهیم.

وی برطرف شدن برخی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در استان را فرصت دیگر کرونا در جهت برقراری عدالت آموزشی دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش گذرگاه مهم، سرنوشت‌ساز و فرهنگ‌ساز در خراسان جنوبی است.

حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

این استان مرزی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.