شهردار بیرجند گفت: چهار معبر اصلی شهر تا پایان سال جاری بر سه محور فضای سبز، نورپردازی و مبلمان شهری، زیباسازی و بهسازی می‌شود.

 مهدی بهترین در نشست سیاستگذاری پروژه‌های شهرداری و استقبال از بهار که با حضور معاونان و مدیران سازمان‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: فضاهای شهری تاثیر بسزایی در روحیه، نشاط و امید شهروندان دارند که انتظار می‌رود مدیریت شهری با ایجاد فضای متفاوت در سطح شهر، این احساس خوشایند را در شهروندان پدید آورد.

وی افزود: امید است در اجرای طرح استقبال از بهار سال ۱۴۰۱ شهروندان شاهد تغییر و تحول چشمگیر در شهر بیرجند باشند.

شهردار بیرجند گفت: در راستای طرح استقبال از بهار سال ۱۴۰۱ چهار معبر اصلی شهر شامل خیابان طالقانی، خیابان شهید مدرس حد فاصل میدان اول تا سوم، خیابان سرداران شهید و بلوار شعبانیه زیباسازی و بهسازی می‌شود.

وی بیان کرد: زیباسازی معابر مذکور بر سه محور فضای سبز، نورپردازی و مبلمان شهری اجرا خواهد شد.

بهترین با تاکید بر سرعت، دقت و سلیقه در اجرای پروژه‌های شهرداری افزود: استفاده از المان و سازه‌های بومی دائمی متناسب با فرهنگ و اقلیم شهر بیرجند نیز حائز اهمیت است.

در ادامه این جلسه بر سرعت بخشیدن به روند اجرای سه پروژه رودپارک مهرشهر، منطقه گردشگری و تفریحی بند دره و سایت پسماند و پردازش زباله تاکید شد.

همچنین با توجه به مصوبات شورای ترافیک استان اجرای آیلند خیابان ظفر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند گفت: در راستای اقدامات ترافیکی در جهت بهبود عبور و مرور و افزایش ایمنی با توجه به مصوبات شورای ترافیک استان، پروژه اجرای آیلند در خیابان ظفر همچنین ایجاد راستگردهای محور پاسداران به بلوار پیامبر اعظم (ص) در دستور کار قرار گرفت و در حال اجراست.

علی عدل افزود: هزینه اجرای این پروژه بیش از یک میلیارد تومان است.