#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: فعالیت تالارها و رستوران‌های پذیرایی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا ممنوع است و در این زمینه امروز سه تالار در استان که چندبار به آنها تذکر داده شده بود پلمب شد.

علی تهوری  در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از انبارهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی  در جمع خبرنگاران افزود: در گام نخست تذکرات لازم به تالارها داده شد اما با وجود مکاتبات مبنی بر برخورد با تالارهایی که فعالیت داشته باشد این موضوع مورد بی توجهی قرار گرفته و منجر به پلمب واحدها شد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و همینطور ستاد استانی، فعالیت برخی از گروه‌ها از جمله تالارها به صورت پذیرش میهمان در شهرهای قرمز تا برگشت به شرایط عادی ممنوع است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از مردم درخواست داریم در شرایط کرونا که برخی  از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونای دلتا قرار دارند و جان و سلامتی مردم مطرح است همراهی لازم را داشته باشند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

وی تصریح کرد: بعد از آن، چنانچه مجوزهایی لازم باشد بدون شک ابلاغ خواهد شد تا فعالیت خود را آغاز کنند.

تهوری با بیان اینکه با واحدهایی که بخواهند خلاف قانون کنند برخورد می‌شود عنوان کرد: تالارهای پذیرایی نیز باید از پذیرش یا رزرو محل خودداری کنند تا متضرر نشوند.

وی با اشاره به فعالیت اصناف نیز گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون نظام صنفی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای واحدهای صنفی ضروری است و عدم رعایت آن به منزله تخلف محسوب می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا روز جاری و دستور موکد استاندار در خصوص برخورد با متخلفین، از اصناف خواهش داریم حتما از ماسک استفاده کنند و مجاز هستند به مشتریانی که مراجعه می‌کنند در صورتیکه ماسک نداشته باشند خدمات ارائه ندهند.

وی بیان کرد: با واحدهای صنفی که با اذحام جمعیت مواجه باشند به ویژه اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی را هم رعایت نکنند برخورد قانونی خواهند شد.