استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی باید به استانی خوداتکا برای امداد و نجات در حوادث و بحران‌ها تبدیل شود.

“جواد قناعت”  در تشریح نتایج دیدارش با “یعقوب سلیمانی” دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقلیم، شرایط جغرافیایی و پهنه وسیع خراسان جنوبی، به حادثه خیز بودن استان اشاره شد.

وی گفت: با تامین تجهیزات و امکانات امدادی مناسب شرایطی ایجاد می‌شود که در پاسخگویی به حوادث و بحران‌ها موفق تر عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود گستردگی خراسان جنوبی، امدادرسانی در وقت طلایی و کوتاه ترین زمان ممکن، راهبرد استان در مواجهه با هر بحران است.

وی به موارد مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم ما در استان که به مطالبه اجتماعی تبدیل شده، مجتمع تجاری هلال در شهر بیرجند است.

قناعت با اشاره به عمر ۱۳ ساله پروژه نیمه تمام مجتمع هلال که با روش سرمایه گذاری مردم و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری هلال در حال احداث است گفت: به جهت اینکه این شرکت در ادامه راه به تعهدات خود عمل نکرد و واحدهای تجاری به موقع به مردم تحویل نشد، نارضایتی‌هایی رقم خورد.

وی با بیان اینکه در سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به استان – آبان امسال – و با ورود استانداری به این موضوع در راستای رفع دغدغه مردم، بازدیدی از مجتمع هلال انجام شد، تصریح کرد: براساس تصمیماتی که در آن بازدید و دیدار دبیرکل مطرح شد، مقرر شده واحدهای تجاری در دهه فجر امسال به صورت موقت به متقاضیان واگذار شود تا مردم بتوانند نسبت به تجهیز واحدهای خود اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تحویل نهایی واحدها تا پایان شهریور ۱۴۰۳ رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر حادثه خیز بودن استان افزود: یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز استان برای مقابله با حوادث، بالگرد MI۱۷ با امکانات ذخیره سوخت است که در این دیدار درخواست و با موافقت دبیرکل همراه شد.

قناعت گفت: یک دستگاه خودروی عملیات امداد و نجات، یک دستگاه تقویت سامانه ارتباطات امدادی، راه اندازی سامانه پهپادی، تکمیل و تجهیز سیستم اطفای حریق نیز از درخواست های ارائه شده در این دیدار بود.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد شبکه بی سیم آنالوگ هلال احمر تا پایان امسال به دیجیتال ارتقا یابد.

استاندار خراسان جنوبی نیاز استان به راه اندازی باجه داروخانه داروهای خاص هلال احمر و توسعه خدمات دارویی به بیماران خاص را متذکر شد و گفت: این باجه در مجتمع هلال راه اندازی می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در این دیدار گفت: داوطلبان و کارکنان هلال احمر در این ایام جلوه ای بی بدیل از ایثار و شهامت را به تصویر کشیده‌اند و در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم خدمت به مردم هستند.

یعقوب سلیمانی افزود: نمونه‌ای از این جانفشانی‌ها را در عملیات تروریستی کرمان شاهد بودیم که امدادگران هلال احمر جان خود را فدای نجات شهروندان کردند، این امر در سایر مأموریت ها نیز محقق می‌شود و بر همین اساس ضرورت دارد تا زیرساخت‌های لازم برای امدادرسانی مطلوب مهیا شود.

وی تصریح کرد: در راستای امدادرسانی بهتر در خراسان جنوبی، تجهیزاتی به هلال احمر این استان تخصیص داده می‌شود و ضرورت دارد همکاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز صورت گیرد.