رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید امروز هم در استان ادامه دارد و با نفوذ توده هوای سرد، دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد.

جواد نخعی  افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش دید افقی و آسمان غبارآلود برای امروز هم تداوم دارد به ویژه برای مناطق شمالی و غربی استان این وضعیت شدیدتر خواهد بود.

وی بیان کرد: از عصر امروز انتظار داریم از شدت گرد و غبار در منطقه کاسته شود و وزش باد محدود به مرز شرقی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ شرایط دمایی با نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز (یکشنبه) کاهش دمای هوا آغاز می‌شود و کاهش دما برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه محسوس خواهد بود به طوری که ۱۰ تا ۱۵ درجه دما افت دارد.

وی افزود: برای برخی مناطق شمال شرقی استان نظیر شهرستان‌های قاینات و سربیشه وقوع یخبندان شبانه نیز قابل پیش بینی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ناپایداری جوی به صورت وزش باد شدید برای روز یکشنبه و نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

براساس این اخطاریه جوی با کاهش محسوس دمای هوا احتمال خسارت به تاسیسات آبیاری تحت فشار و سالن‌های پرورشی از جمله گلخانه‌ها وجود دارد.