#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته جوان ۲۵۰ برنامه مرتبط با جوانان در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود و به این مناسبت، بسته خدمات ویژه‌ای را برای جوانان در نظر گرفته‌ایم.

حسن عزیزی روز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته جوان (۲۱ تا ۲۷ اسفند) افزود: از برنامه‌های هفته جوان که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) آغاز می‌شود ۱۰۰ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و بقیه توسط ۲۵ دستگاه اجرایی ذخیل در حوزه جوانان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۶ دستگاه‌ اجرایی متولی امور جوانان هستند اظهار داشت: انتظار داریم سایر دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه جوانان برنامه‌ها، گزارش عملکرد، دستاوردها و اقدامات خود را در این حوزه مشخص و اعلام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان تمامی اماکن ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مراکز مشاوره ازدواج اعم از فردی و گروهی در اختیار جوانان است که می‌توانند از این فرصت استفاده مطلوب داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه جوانان باید از فعالیت و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی مطلع شوند گفت: با هم‌افزایی، همدلی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی متولی امور جوانان می‌توان مسائل مربوط به نسل جوان و پویای جامعه را ساماندهی و رفع کرد.

وی افزود: هفته جوان فرصت بسیار مغتنمی برای بازتولید توانمندی‌ها و دستاوردهای جوانان در جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب محور تمدن‌سازی برعهده جوانان گذاشته شده است گفت: مهمترین رویکرد عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب و نهادینه کردن شعار جوان‌باوری و جوان‌یاوری استفاده از گفتمان‌سازی است.

وی تصریح کرد: تولید محتواهای اثرگذار در حوزه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و جریان‌سازی مستمر با نگاه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

عزیزی ادامه داد: به مناسبت هفته جوان ستادهای ساماندهی امور جوانان در تمامی شهرستان‌ها تشکیل شده و هر شهرستان و دستگاه اجرایی باید برنامه‌های خود را اعلام کند.

وی گفت: آیین تجلیل از جوانان قهرمان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جوانان، همایش طبیعت‌گردی ورزشی و کویرنوردی خانوادگی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های هفته جوان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تجلیل از جوانان نخبه و فرهیخته، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، نمایشگاه توانمندی‌های جوانان، پاکسازی محیط زیست با مشارکت جوانان، جشنواره روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع)، برگزاری اردوی فرهنگی زوجین، مسابقات قرآنی و کتابخوانی، کارگاه پیوند مسجد و مدرسه، نشست مشورتی با جوانان، بازدید از طرح‌های اشتغال جوانان، برپایی ایستگاه صلواتی، جشن منتظران ظهور و اهدای خون از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دیدار مسوولان محلی با جوانان برای عملیاتی کردن جهاد تبیین افزود: جشنواره فرهنگی هنری مجازی جوان ایرانی، گفت و گوی جوانانه و پاتوق‌های فرهنگی، تقدیر از جوان موفق در حوزه اشتغال و کارآفرینی، اجرای برنامه‌های ویژه در ندامتگاه طبس و جلسات هم‌اندیشی روسای ادارات با جوانان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته جوان است.