#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکترمحمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تحویل ۱۵۰ دز واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ دز واکسن کرونا را امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه دریافت خواهیم کرد و ان شاءالله فردا یکشنبه ۲۶ بهمن ماه به صورت رسمی واکسیناسیون بر اساس تقسیم بندی که صورت گرفته، از بیمارستان ولیعصر(عج) و سه شهرستان قاین، فردوس و طبس که بخش آی سی یو دارند، شروع خواهد شد.
?رئیس دانشگاه در ادامه افزود: تزریق اول بر اساس لیستی که اعلام شده به پرسنل مراقبت های ویژه بیماران کرونایی است اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و پرسنل خدماتی که آنجا حضور دارند. لازم به ذکر است به کسانی که تا این لحظه به بیماری کرونا مبتلا نشده اند واکسن کرونا تزریق خواهد شد. همچنین دز بعدی ۲۱ روز بعد از دز اولیه تجویز خواهد شد.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: در این سهمیه بخش آی سی یو کرونا بیمارستان ولیعصر (عج) ۳۰ واکسن و شهرستان های قاین، فردوس و طبس هر کدام ۱۵ عدد واکسن به آن ها تعلق خواهد گرفت. همچنین بر اساس سهمیه های بعدی به همان ترتیب لیست، بعد از تکمیل پرسنل آی سی یو کرونا سراغ سایر بخش های مرتبط با کرونا خواهیم رفت و اگر در سهمیه های بعدی سهمی را برای گروه های پر خطر نظر بگیرند، واکسن به آن ها تعلق خواهد گرفت.