مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح «روستا- تعاون»، در استان گفت: اجرای طرح روستا تعاون در اصل ۲۴ و ۲۷ قانون برنامه ششم دیده شده که تحول در حوزه روستاها با محوریت اشتغال، تولید، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی اجرا می‌شود.

محمد سنجری صبح امروز (۱۱ شهریورماه) در نشست خبری گفت: طی چهار سال گذشته ۸۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده که نسبت به مشابه چهار سال گذشته آن ۳۲ درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده طی چهار سال گذشته، افزود: طی این مدت ۷۶۰۰ نفر ساعت آموزش برای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان برگزار شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال است، گفت: طی چهار سال گذشته ۵۶ هزار نفر از کارگران استان از بیمه  تکمیلی برخوردار شدند و ۲۲ یادواره شهدای کارگر نیز در استان برگزار شده است .

سنجری ادامه داد: طی این مدت ۲۳۶ مسابقه ورزشی بین تیم‌های کارگری برگزار شده و ۲۳۹۰ خانواده کارگر استان از استراحتگاه‌های کشور استفاده کرده‌اند .

وی اظهارکرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز ۵۵ دوره آموزشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین جامعه کارگری برگزار شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: اجرای طرح ملی پیمایش خشونت، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کارگری نیز از دیگر اقداماتی بوده که در استان انجام شده است .

سنجری افزود:  اجرای طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز از دیگر اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بوده است .

وی اظهارکرد: طی چهار سال گذشته ۲۵ جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در استان برگزار شده و طی این مدت نیز مجوز ۴۴۳۴ مشاغل خانگی صادر و حدود ۳۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: طی چهار سال گذشته ۹۴۰۰ نفر از طریق مراکز کاریابی در بنگاه‌های اقتصادی مشغول کار شده‌اند .

سنجری افزود: طی این مدت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۴ هزار نفر از طریق صندوق کارآفرینی و ۸۱ میلیارد تومان نیز به ۳ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است .

وی با اشاره به طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، تصریح کرد: ۵۶۰ نفر سهیمه استان است که تاکنون ۲۸۸ نفر در بنگاه‌ها مشغول به کار شدند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱تا۱۷ شهریور ماه به عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده، تصریح کرد: بخش تعاون یکی از ارکان اقتصادی کشور است و از جایگاه مهمی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز بر ترویج و توسعه این بخش تاکید شده است .

سنجری ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه بر بخش تعاون تاکید شده و باید حداقل ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد .

وی اظهارکرد: طی چهار سال گذشته ۳۵۸ تعاونی در استان تشکیل شده که بیشترین تعاونی‌ها در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی است که ۱۲ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و ۴۳۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر هزار تعاونی در استان فعال است که ۷۶۲ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند و ۲۷۴ هزار میلیون ریال سرمایه این تعاونی‌ها است و برای ۱۱ هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است .

سنجری افزود: صادرات تعاونی‌ها نیز طی چهار سال گذشته ۲۸ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته و عمده محصولات صادرات سنگ ساختمانی، فرش، کیک و کلوچه و عسل بوده است .

وی اظهارکرد: طی هفته تعاون نیز ۷۰ برنامه در سطح استان برگزار شده که برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر استان و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تعاون و مشاغل خرد از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح روستا تعاون، تصریح کرد: اجرای طرح روستا تعاون در اصل ۲۴ و ۲۷ قانون برنامه ششم دیده شده که تحول در حوزه روستاها با محوریت اشتغال، تولید، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی اجرا می‌شود .

سنجری ادامه داد: سهمیه استان در مرحله اول ۲۲ و مرحله دوم ۴۶ تعاونی است که باید در استان انجام شود .

وی افزود: در حال حاضر با مکاتباتی که با فرمانداری‌ها انجام شده ۳۴ روستای هدف برای اجرای طرح روستا تعاون در استان برای اجرای این طرح شناسایی شده است .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله