#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار و ۲۱ نفر افراد فاقد بیمه در استان به‌تازگی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و تا پایان سال جاری از خدمات این بیمه برخوردار شدند.

، علی اربابی در نشست خبری اظهار داشت: مقرر شد وزارت تعاون، رفاه و تامین اجتماعی برای دهک‌های اول، دوم و سوم کد ملی آنها را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد لذا هفته گذشته فهرست این افراد بعد از پایش ارسال شد و بیمه‌نامه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تا پایان سال جاری فعال شده است.

وی افزود: سهم خراسان جنوبی از این میزان ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بوده که تا پایان سال جاری بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هم‌استانی‌ها برای اطمینان از بیمه به دفاتر پیشخوان، اپلیکشین بیمه سلامت من و سامانه www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه یا کد دستوری *۱۶۶۶# را شماره‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند نیز نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت همه اقشار حتی اتباع بیگانه را بیمه می‌کند.

اربابی افزود: سقف بیمه‌شدگان خراسان جنوبی تا حدودی تکمیل شده است و دهک‌های کم‌درآمد نباید فاقد بیمه باشند.

وی گفت: بیمه شدن همه افراد جامعه، پرداخت مطالبات موسسات قرارداد و فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیک ساختارهای درمان از جمله برنامه‌هایی است که بیمه سلامت در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از فراهم بودن زیرساخت‌های نسخه الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی خبر داد و افزود: این زیرساخت به‌طور کامل فراهم شده و کمترین چالش و قطعی را داشته است.

وی درخصوص مطالبات پزشکان از بیمه سلامت اظهار داشت: بیمه سلامت استان هیچ گونه بدهی در سال ۱۴۰۰ با موسسات دولتی، خصوصی و خیریه ندارد که رقم آن با رشد فزاینده ۲۹۰ میلیارد تومان بوده و برای موسسات مختلف تسویه شده است.

اربابی گفت: ۲۵۵ میلیارد تومان این مبلغ مربوط به خدمات حوزه دانشگاه علوم پزشکی است و ۳۵ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده که به‌طور کامل پرداخت شده است.

وی از شناسایی ۵۰۰ نفر افراد آسیب‌پذیر فاقد بیمه در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: سال گذشته همه این افراد که فاقد بیمه بودند نیز زیر پوشش بیمه سلامت ساماندهی و از بیمه رایگان برخوردار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مردمی شدن و توزیع عادلانه یارانه‌ها از هفته گذشته گفت: طبق مصوبات مجلس و برنامه‌های دولت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی باید ساماندهی شود ولی دارو برای مردم گران نمی‌شود.

وی افزود: بیمه همه ارقام دارویی را پوشش می‌دهد و مصرف‌کنندگان واقعی دارویی نیز هزینه مازاد نخواهند داشت لذا تغییر قیمت‌ها ناشی از اصلاح ارز ترجیحی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پوشش داده می‌شود.

اربابی با بیان اینکه بیمار در برابر بیماری نباید دغدغه مالی داشته باشد گفت: مصرف‌کننده واقعی دارو تغییر قیمت را احساس نخواهد کرد و ۱۰۰ قلم جدید دارو در تعهد بیمه‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سطح تعهد سازمان‌های بیمه‌گر با ساماندهی یارانه‌ها افزایش می‌یابد یادآور شد: پیش‌بینی شده با مردمی شدن یارانه‌ها، اعتبارات هزینه‌های دارویی را بهتر پوشش دهد.