کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: فعالیت سامانه بارشی از امروز (شنبه) در خراسان جنوبی آغاز شد و بتدریج سراسر استان را فرا می‌گیرد.

جواد نخعی افزود: با توجه به همدیدی و آینده‌نگری نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا دوشنبه هفته جاری رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات به ویژه شمال شرق استان پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: این سامانه تمام استان را فرا خواهد گرفت اما در شهرستان‌های سرایان، فردوس، قاینات، زیرکوه، نهبندان، بخش‌هایی از طبس و بیرجند و سربیشه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در این مدت وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، تگرگ و احتمال وقوع صاعقه دور از انتظار نیست و لغزندگی سطح جاده، کاهش دید بر اثر شدت بارش و مه از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

نخعی افزود: رانندگان در این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری و با توجه به کاهش دید و لغزندگی سطح جاده ضمن همراه داشتن وسیله ایمنی و تجهیزات زمستانی از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی بخصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.