با سرمایه گذاری ۴۵٠ میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن نهبندان برای بیش از ٣٠٠ نفر شغل مستقیم و ۴٠٠ نفر هم شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

«مجید بیکی» امروز  در شورای اداری شهرستان نهبندان که با حضور ملانوری استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان ٩۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که باید برای سکونت افراد در مناطق مرزی مشوق هایی در دستور کار باشد.

?فرماندار نهبندان با بیان اینکه ١۶ هزار نفر از جمعیت نهبندان جامعه عشایر هستند، افزود: این قشر در زمینه تولیدات نقش مهمی دارند که باید برای خدمت رسانی به آنها اقدامات بیش از پیش انجام شود.
?بیکی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان ٢۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دومین شهرستان وسیع استان است، گفت: وجود ٢٨٧ نقطه روستایی دارای سکنه و پراکندگی بالا هزینه خدمت رسانی را بیشتر کرده است.
?وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های نهبندان گفت: این شهرستان رتبه اول تنوع معدنی و دارای ٢٣ نوع ماده معدنی است و نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.
?فرماندار نهبندان با بیان اینکه نهبندان، آخرین شهرستان استان خراسان جنوبی است که از نعمت گاز بهره مند شده است، بیان کرد: ۶۵ روستای نهنبدان گازدار است و ١٠٠ درصد نقاط شهری از گاز برخوردار هستند و بیش از ١۶٠ روستا در حال گاز رسانی است که بخش عظیمی از آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد، همچنین سال ١۴٠٠ تمامی نقاط بالای ٢٠ خانوار و بخش عمده روستاهای زیر ٢٠ خانوارِ در مسیر خط گاز از نعمت گاز بهره مند می شوند.

?بیکی عنوان کرد: در حوزه احداث باند دوم و مسیر های مواصلاتی نهبندان در دو سال گذشته اقدامات خوبی آغاز شده و تمام مسیر نهنبدان – سربیشه تعیین تکلیف شده و تا پایان سال ١۶ کیلومتر آن آماده افتتاح می شود.
?وی تصریح کرد: نهبندان، در حوزه سرانه های ورزشی عقب بود اما با افتتاح پنج زمین چمن مصنوعی در دهه فجر، سال آینده ١۵ چمن خواهیم داشت، در حالی که سال گذشته در این زمینه صفر بوده ایم.
?فرماندار نهبندان بیان کرد: امسال در حوزه بهداشت و درمان دستگاه سی تی اسکن در نهبندان راه اندازی شد، همچنین در حوزه مسکن روستایی یک هزار و ۶٠٠ واحد سهمیه و در حوزه شهری ۴٢٠ واحد سهمیه داشته ایم که تقریبا جزو شهرستان های پیشرو در اجرا هستیم.
? بیکی با اشاره به اینکه ٩ طرح مهم فرآوری در حوزه معدن و صنعت در حال کار است، گفت: کارخانه طلای هیرد با سرمایه گذاری ١٨٠ میلیارد تومان سال ٩٨ کار خود را آغاز کرده و در ۶ ماهه سال آینده آماده بهره برداری است.
?وی بیان کرد: در کارخانه منیزیم و کنسانتره آهن نهبندان در مجموع ٢٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت، همچنین کارخانه فرآوری سیلیس دهسلم تا یک ماه آینده اماده بهره برداری می شود.
?فرماندار نهبندان تصریح کرد: با سرمایه گذاری ۴۵٠ میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن نهبندان برای بیش از ٣٠٠ نفر شغل مستقیم و ۴٠٠ نفر هم شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
?بیکی با بیان اینکه در طرح هاب شتر بخشی از اقدامات انجام و آماده بهره برداری است، افزود: بنیاد برکت در این بخش ٣۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد روستایی به یک هزار و ۵٠٠ نفر پرداخت کرده است.
?وی گفت: نهبندان جزو ٣١ شهرستان کمتر توسعه یافته وزارت کشور است که تاکنون اقداماتی صورت گرفته اما تخصیص اعتبارات و پیش بینی اعتبار مجزا؛ مواردی است که اتفاق نیفتاده است.