استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دولت بیش از ۲۲۲ میلیارد تومان به حوزه راه های استان تخصیص داده شده است.
?وی ادامه داد : این مبلغ معادل چهار برابر مبلغ اختصاص داده شده در سال ۹۸ است و با رایزنی‌های صورت گرفته این ارقام در بودجه سال ۹۹ استان گنجانده شده و به تصویب رسیده است.
?معتمدیان با تصریح اینکه برای اتمام زودتر پروژه های حوزه راه استان رایزنی های دیگری با دولت صورت گرفت اظهار داشت : استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون که استقراض دولت از بانک هاو پرداخت با ضمانت سازمان برنامه و بودجه است برای اولین بار در استان مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ قانون و مجوز بانک مرکزی از محل ماده ۲۲ جهت تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه راه استان اخذ شده است.
?وی ادامه داد : این مبلغ در روزهای آینده به استان پرداخت و با تخصیص آن به پروژه محور بیرجند _قاین این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
?استاندار خراسان جنوبی در بحث راه های ترانزیتی استان عنوان کرد : از سال گذشته پیگیری های خوبی در خصوص مسیر سربیشه _درح_ماهیرود با واگذاری ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار صورت گرفته است.
?وی ادامه داد : کار مطالعات ۵۰ کیلومتر دیگر از این محور از سال گذشته آغاز شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت وزیر راه و شهرسازی فراخوان پیمانکار به طول ۳۱ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

?معتمدیان افزود : پروژه محور سربیشه _درح_ماهیرود، یک پروژه ملی محسوب شده و امیدواریم تا پایان دولت اتفاقات خوبی در این پروژه صورت گیرد.
?استاندار خراسان جنوبی با تصریح اینکه یکی از راهبرد های اصلی دولت کوتاه کردن مسیرهای ترانزیتی است گفت : با اتصال ماهیرود به استان فراه افغانستان ۴۰۰ کیلومتر مسیر ترانزیتی چابهار_بندرعباس به ۱۱کشور آسیای میانه کوتاه تر می شود.
?معتمدیان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نهضت گازرسانی در استان اظهار داشت : تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار در استان تا پایان سال جاری گازرسانی خواهد شد.
?وی با تصریح اینکه ۳۰۰ روستا و ۷۰۰ واحد تولیدی در سال ۹۸ گازرسانی شده است عنوان داشت : در کنار بحث خدمت رسانی به مردم این اقدامات انجام شده است و ۴۰۰ روستا در سال جاری گازرسانی خواهد شد.
?استاندار خراسان جنوبی
در پایان گفت : آمادگی کامل و حمایت حداکثری در بحث سرمایه گذاری را با پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران داریم و کلیه دستگاه های اجرایی موظف به تسریع روند اداری و اجرایی امور اداری در راستای تحقق شعار سال می باشند.