جواد قناعت پیش از ظهر امروز دوشنبه (۱۹ دی) در دیدار با دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: به خراسان جنوبی خوش‌آمدید، امید است در مدت حضور در این استان، میزبان خوبی برای شما باشیم و مردم از حضور شما بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۴۳ سال‌قبل و دوران تحصیل در مقطع راهنمایی گفت: در آن سال‌‌ها، امام خمینی (ره)،‌ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند و من هم که در سال دوم راهنمایی مشغول تحصیل بودم،‌ پلاکاردهایی با همین مضمون نصب کردم.

وی با بیان اینکه آن روزها برایم سوال بود که چرا رهبر انقلاب اسلامی هنوز در شرایطی که این کشور همه ساختار و قوانین آن شکل نگرفته است، روزی را به نام قدس نامگذاری کردند، ادامه داد: بعدها دریافتم که امام راحل با تاسیس انقلاب اسلامی ایران به دنبال فراهم کردن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت هستند.

قناعت یکی از مولفه‌های اصلی ظهور را وحدت بین مسلمانان و نجات مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت: باید انتقام این مردم مظلوم را از رژیم غاصب صهیونیستی گرفت.

وی با اشاره به اینکه یهود عامل اصلی انحراف در صفوف مسلمانان است، ادامه داد: امام خمینی (ره) بعد از سال‌ها دوری از این کشور، با همراهی مردم توانست نظامی مبتنی بر آموزه‌های دینی را تشکیل دهد که ماموریت مهم آن انتقال این پیام به مظلومان جهان است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موفقیت جهان اسلام و پیروزی مسلمانان و مستضعفان عالم از مسیری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، ترسیم کرده‌اند، می گذرد، خاطرنشان کرد: فلسطین باید در دست فلسطینیان و وحدت باید در راس امور مسلمانان باشد.

وی همچنین به سخنان نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران درخصوص سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی، در حالیکه خود را سرباز وطن می‌دانست،‌ سردار دلها شد و جان خود را در راه مردم مسلمان منطقه که تحت ظلم و مشکلات هستند،‌ داد.

قناعت اخلاص، جان‌فشانی و پای کار بودن را از خصایص شهید سلیمانی عنوان کرد درحالیکه همیشه در حال کوشش و تلاش بود،‌ هیچ چشم‌داشتی به میز و مناصب نداشت و یک سرباز واقعی برای رهبر معظم انقلاب بود.

وی ظرفیت‌های جهان اسلام به ویژه در حوزه حزب‌الله، حماس و شیعیان کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه،‌یمن و … را فراوان دانست و گفت: همه مسلمانان این کشورها، رهبر معظم انقلاب را به عنوان رهبر جهان اسلام پذیرفته‌اند و این موضوع برای آمریکا،‌ انگلیس و اسراییل سخت است.

وی به شیطنت‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران در چند ماه اخیر برای ضربه‌زدن به این کشور هم گریزی زد و ادامه داد: دشمن وقتی که در بحث تجزیه طلبی و اختلاف بین مذاهب، تحریم‌های نظامی- علمی- دارویی، ترورهای مختلف، و … راه به جایی نبرد، تلاش کرد با کمک برخی ارذل، آخرین تلاش خود را برای ضربه زدن به این کشور بکند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت بانوان ایران اسلامی حدود ۴۰ میلیون نفر است اما در اغتشاشات اخیر حدود ۲-۳ هزار نفر فریب دشمن را خوردند، یادآور شد: اما همه این فتنه‌ها بازهم با رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری خنثی شد و آمریکا در این فتنه‌ها هیچ موفقیتی کسب نکرد چرا که این انقلاب،‌ توطئه‌ های سنگین‌تری را در سال‌های قبل پشت سر گذاشته است.

قناعت با بیان اینکه اسلام هیچ تفاوتی بین مسلمانان قائل نشده است و وحدت و یکپارچگی باید بین مسلمانان باشد، یادآور شد: فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برعهده یکی از برادران اهل سنت است که در چارچوب اسلام و قانون این کشور و تحت رهبری مقام معظم رهبری،‌ به ایفای نقش می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران،‌امروز ما سردار سلیمانی‌های فراوانی داریم.
همچنین حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این دیدار گفت: باید دیپلماسی فرهنگی از مسیر مسجد رقم بخورد.

وی با تقدیر از همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دعوت از نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران به این استان گفت: تلاش می‌کنیم این نوع تبادلات فرهنگی را ادامه دهیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور