?استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبار دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل برای تکمیل باند دوم محور سربیشه – ماهیرود تخصیص یافته و این اعتبار هزینه شده است.
؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در آیین افتتاح پروژه ذخیره‌سازی هیدروکربن و ترانشیپ سوخت در سایت مرزی ماهیرود، از در دست اجرا بودن پروژه دوبانده‌سازی محور سربیشه – ماهیرود به طول ۱۲۵ کیلومتر گفت و اظهار داشت: تاکنون ۳۴ کیلومتر این محور آسفالت و احداث شده که از این مقدار ۲۳ کیلومتر به همت دولت سیزدهم ساخته شده است.
?وی عنوان کرد: از محل اعتبار دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل برای تکمیل باند دوم محور سربیشه – ماهیرود تخصیص یافته و این اعتبار هزینه شده است.
?استاندار ادامه داد: در حال حاضر هم سه کارگاه در این محور فعال است و تا هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح ۱۰ کیلومتر باند دوم دیگر در این محور خواهیم بود.
?قناعت با اشاره به تعهدات جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل راه فرا سرزمینی بازارچه ماهیرود به استان فراه افغانستان به طول ۱۲۰ کیلومتر، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ کیلومتر از این محور احداث شده اما به دلیل تحولات حکومتی در افغانستان مدت کوتاهی اجرای این طرح متوقف شد.
?به گفته وی؛ با فعالیت دولت سیزدهم عملیات اجرایی این جاده آغاز شده و دولت هم اعتبار خوبی برای اجرای آن گذاشته و پیمانکاران برای تکمیل این طرح مشغول فعالیت هستند.
?وی با اشاره به اینکه که هر دفعه که از منطقه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه بازدید داریم شاهد پیشرفت، تحول، حرکت‌ ها و کارهای نو و جدیدی هستیم، بیان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به همه مناطق به خصوص استان‌های کم برخودار دارد.
?استاندار با بیان اینکه توجه ویژه و خاص دولت سیزدهم به موضوع مرز با توجه به ظرفیت غنی مرز برای کشور، اظهار داشت: امیدواریم دوستان ما در کشور دوست افغانستان همکاری بیشتری در راستای توسعه مبادلات مرزی داشته باشند.
?قناعت با اشاره به نشست‌های مستمر با مسئولان متولی کشور افغانستان در مرز ماهیرد، بیرجند و تهران، گفت: ما در این نشست آمادگی خودمان را برای توسعه مبادلات مرزی اعلام کردیم و هر روز شاهد تحول در مرز هستیم و امروز شاهد افتتاح طرح ذخیره‌سازی هیدرو کربن و ترانشیپ سوخت در مرز ماهیرود بودیم.
?به گفته وی؛ در آینده نزدیک ایکس‌ری کانتینری در مرز ماهیرود با حضور فرمان رئیس جمهور به صورت متمرکز به بهره‌برداری خواهد رسید.
?وی با بیان اینکه به صورت مستمر کارها و پروژه‌های جدیدی را در مرز خودمان انجام می‌دهیم، اضافه کرد: انتظار ما این است که برادران ما در کشور افغانستان هم پای کار بیایند و کمک کنیم که این مراودات تجاری دوباره پر رونق صورت بگیرد.
?استاندار با طرح این سؤال که با این همه اقدامات انجام شده در حوزه مرز چگونه باید برادری خودمان را به برادران افغان ثابت کنیم؟ عنوان کرد: برای افغانستانی‌ ها، هیچ کشوری به اندازه خودشان و جمهوری اسلامی ایران دل نمی‌سوزاند.
?قناعت با اشاره به تعامل بسیار خوب مجموعه استان با سرمایه گذاران به ویژه دوستان منطقه ویژه اقتصادی، گفت: اینکه ما با سرمایه گذاران تعامل می‌کنیم و هر روز طرح‌های جدیدی را در مرز اجرایی می‌کنیم نشان از این است که ما در توسعه مبادلات مرزی و تجارت خودمان جدی هستیم.
?وی افزود: بزرگوارانی که به شکل مردمی با کشور افغانستان ارتباط دارند، به شکل غیررسمی پیگیری کنند تا کشور همسایه که هم زبان، دارای آیین مشترک و هم دین هستیم، پای کار بیایند و از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود چرا که داد و ستد بین دو طرف منفعتی بُرد بُرد و دوطرفه است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور