معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی  در قالب احداث ۴۵ مجتمع آبرسانی در دست اجراست و روند آن به سرعت پیش می‌رود.

 علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی جمعیت امام رضایی‌ها در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف‌گذاری شده که تا پایان سال ۱۴۰۳ آبرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه از اقدامات جهادی در خراسان جنوبی در راستای رفع محرومیت استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت گفت: خراسان جنوبی برای انجام اقدامات محرومیت‌زدایی گزینه خوبی بوده که توسط جهادگران جمعیت امام رضایی‌ها انتخاب شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشتی وارد مناطق محروم برای زدودن غبار محرومیت می‌شوند که بسیار ارزشمند است، افزود: خراسان جنوبی از نظر زیرساخت‌ها به خصوص فضای آموزشی مشکلاتی دارد و باید از ظرفیت خیرین در راستای حل مشکلات مردم به ویژه نقاط مرزی و محروم نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: روستاهای مرزی و محروم زیادی در این استان داریم که مشکلات کم‌آبی دارند و گروه جهادی جمعیت امام رضایی‌ها می‌تواند در این زمینه ورود جدی پیدا کند.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در برخی روستاهای استان با توجه به زلزله‌خیز بودن، مردم همچنان در خانه‌های خشت و گلی زندگی می‌کنند از طرفی توان بازسازی واحدها را ندارند که گروه‌های جهادی می‌توانند در این زمینه هم ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگر در روستاهای استان مسائل بهداشتی است گفت: فهرست روستاهای دارای تنش آبی در اختیار گروه جهادی امام رضایی‌ها قرار خواهد گرفت، به عنوان مثال در تابستان سال جاری ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت هم در زمینه آبرسانی به روستاها ورود خوبی داشته است افزود: به دلیل تنش آبی، حوزه آبرسانی و تامین آب روستاها برای ما در خراسان جنوبی خیلی مهم است.

وی با تاکید بر لزوم احیای قنوات خراسان جنوبی در راستای تامین آب روستاییان، گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال جاری هم حجم اعتباری خوبی برای این منظور اختصاص یافته که ورود گروه‌ها در این زمینه کمک‌کننده خواهد بود.

عباس‌زاده با اشاره به روند مهاجرت برخی روستاییان خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکسالی‌ها معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: هر قدر امکانات دولتی داریم در اختیار گروه‌های جهادی قرار خواهیم داد و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

معاون اجرایی جمعیت امام رضایی‌ها هم در این نشست گفت: داوطلبان این جمعیت در حوادث و بحران‌های مختلف کشور به همراه تیم‌های امدادی ورود پیدا می‌کنند و از سال ۱۳۸۸ این مجموعه جهادی اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف در سطح کشور رقم زده است.

سید ضیاء‌الدین رسولی افزود: از یک و نیم سال گذشته به دلیل تنش آبی در منطقه سیستان و بلوچستان ورود پیدا کردیم و از تیر تا مهر سال گذشته آبرسانی پایدار به ۱۸ روستای این استان اجرایی شد.

وی گفت: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان سه فاز آبرسانی را اجرا کرده‌ایم و در حال حاضر در فاز چهارم برنامه‌ریزی‌ها برای آبرسانی به ۲۴ روستا در حال نهایی شدن است.

معاون اجرایی جمعیت امام رضایی‌ها عنوان کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم که علاوه بر سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلات کم‌آبی در روستاهای کرمان و خراسان جنوبی هم ورود پیدا کنیم.

وی افزود: اولویت‌ها در آبرسانی به روستاها را با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب انتخاب می‌کنیم و در مقابل این مجموعه و دولت نیستیم بلکه تنها کمک‌کننده خواهیم بود، منابع مالی این جمعیت جهادی هم از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

رسولی گفت: اولویت‌های طرح آبرسانی استان به ما معرفی شود و در حد توان همراهی لازم را خواهیم داشت تا وقتی که مثلث همراهی در استان وجود داشته باشد با افتخار در خدمت مردم منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این خواهد بود که اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رقم بزنیم افزود: فعالیت ما صرفا عمرانی نیست بلکه کارهای فرهنگی را هم در کنار اقدامات آبرسانی دنبال می‌کنیم.

معاون اجرایی جمعیت امام رضایی‌ها خواستار تسهیل‌گری ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی برای فعالیت راحت‌تر و موفق‌تر در خراسان جنوبی شد و افزود: این جمعیت اقدامات مختلفی را با همکاری داوطلبان متخصص انجام می‌دهد.

جمعیت امام رضایی‌ها یک سازمان مردم‌نهاد اجتماعی است که توسعه دهنده ایده‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در عرصه اجتماعی بوده و همزمان در حوزه امدادرسانی و سازماندهی نیروهای داوطلب در فعالیت‌های اجتماعی و بلایای طبیعی فعالیت دارد.