معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تأکید کرد.
طالبی با تأکید بر این مطلب در نشست برنامه ‌ریزی هفته فرهنگی استان که به منظور همفکری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی استان پیرامون نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های دشمنان در قالب جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضرورت دارد برای ایجاد فضای شاد و آرام در جامعه با برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسب در قالب هفته فرهنگی استان اقدام شود.
?وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان همزمان با هفته فرهنگی خراسان جنوبی از ۲۴ لغایت ۲۸ دیماه برگزار می شود.
?معاون سیاسی استاندار با اشاره به اجرای ۱۶ برنامه محوری در هفته فرهنگی استان، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۶ برنامه محوری در استان برای تقویت روحیه نشاط و امید برگزار خواهد شد.
?طالبی با تأکید بر این که برنامه‌های موردنظر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و با محتوای کیفی و کمی پیش ‌بینی شده، ادامه داد: برنامه های محوری این رویداد، جشنواره ملی زن روستایی و عشایری، بزرگداشت مفاخر استان، موسیقی مقامی، نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری و… می باشد.
?مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر برگزاری هفته فرهنگی استان نیز از مشارکت حدود ۱۶ دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در این جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان خبر داد و گفت :برگزاری این نمایشگاه خروجی عملکرد دستگاه ها در بخش فرهنگی است.
?شاه وردی افزود: برنامه ریزی شده تا نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ دی ماه در دو زمان صبح و بعد ازظهر پذیرای بازدید کنندگان باشد.
?وی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی، موسیقی آیینی و سنتی، قصه گویی، نمایش تئاتر خیابانی و… را از برنامه های این هفته برشمرد.
?به گفته وی؛ رونمایی از لوح ثبت کلاه پولی به عنوان میراث ناملموس استان از مهمترین برنامه های نمایشگاه دستاورد های فرهنگی استان می باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور