#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تخلفات جاده‌ای حادثه‌ساز در نوروز باید برخورد قضایی شود و برخورد انتظامی کافی نیست.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: اگر افرادی به‌خصوص در این مقطع زمانی در جاده‌ها تخلفات خطرآفرین داشته باشند که جان سرنشینان و دیگران را به خطر بیندازد باید از همکاران انتظامی در برخورد با این رانندگان، پشتیبانی قضایی شود.

وی گفت: هر سال در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد افزایش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن هستیم و حتی در ۲ سال گذشته با وجود کاهش ترددها اما تصادفات افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: این مساله زنگ خطری است که با توجه به تسهیل شرایط سفر در سال جاری و افزایش سفرهای نوروزی باید مورد توجه ویژه مراجع انتظامی و قضایی به‌ویژه دادستان‌ها قرار گیرد تا حوادث جاده‌ای کنترل شود و به حداقل برسد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از سرقت نیز تا ۲۰ فروردین سال آینده به هیچ سارق زندانی مرخصی داده نخواهد شد همچنین در این زمینه به آموزش مردم و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از سرقت نیاز است.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: افرادی که در این مدت به جرم سرقت دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

وی ادامه داد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۹۹ لازم‌الاجرا شد اما هنوز آن طور که باید و شاید دستگاه‌هایی که برای آنها در این قانون مسئولیت تعیین شده به وظایف خود به‌درستی عمل نمی‌کنند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ناکافی است گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید وظایف خود را انجام دهند تا این قانون اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی یادآور شد: قشر مهم جامعه ما کودکان و نوجوانان هستند که اگر آسیب ببینند، آینده کشور با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: اجرای طرح «نماد» یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی، حمایت‌های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های پرخطر از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است که باید این اقدامات تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به گزارش شهردار بیرجند درباره سایت صنوف آلاینده مرکز استان گفت: اقداماتی که تاکنون انجام شده، جای تشکر دارد و ابزار تشویقی است که صنوف آلاینده از داخل شهر به مکان جدید منتقل شوند اما ابتدا باید زیرساخت‌ها مثل آب، برق و گاز فراهم شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: اگر خدمات زیربنایی فراهم نشود، ابزارهای تشویقی هم کارآیی نخواهد داشت اما اگر مشکل زیرساخت‌ها رفع شود در صورتی که ابزار تشویقی کارآیی نداشته باشد می‌توان از طریق حکم قضایی نسبت به انتقال صنوف آلاینده اقدام کرد.