?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با اولویت بهره برداری از ظرفیت های استان، از سرمایه گذاران حمایت می شود.
عابدی با بیان این مطلب در نشستی با گروه سرمایه گذاری معدنی گهرزمین خاطرنشان کرد: این حمایت ها، در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار صورت می گیرد.
?وی تأکید کرد: بنا به تعاریفی که در سیاست های ستاد توسعه خاوران داریم، سرمایه گذارانِ دارای تخصص و توان از حمایت های ویژه استان برخوردار می شوند.
?معاون استاندار در ادامه به پتانسیل ها و مزیت های استان پرداخت.
?عابدی متذکر شد: هر کدام از این ظرفیت ها، قابلیت جذب سرمایه گذار و بهره برداری دارد.
?رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز خراسان جنوبی را به لحاظ تعدد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه، جزو استان های شاخص کشور عنوان کرد.
?جرجانی ادامه داد: استان در تعدادی از مواد معدنی به لحاظ ذخایر و همچنین عیار در سطح کشور شناخته شده و دارای ظرفیت برای سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین دست می باشد.
?به گفته وی؛ از حدود ۶۸ ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که برخی از آنها در سطح کشور منحصر به فرد هستند.
?وی تصریح نمود: وجود معادن بنتونیت، زغالسنگ، منیزیت، سیلیس، فلورین، آهک و انواع خاک صنعتی و … با ذخایر و عیار بالا، زمینه و فرصتی مناسب به منظور سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی است.
?رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به وجود ظرفیت سرمایه گذاری در بخش سنگ های تزئینی نیز گفت: وجود ۱۵۰ معدن در بخش سنگ های تزئینی از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در راستای ایجاد واحدهای فرآوری مدرن و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.
?جرجانی، تولید پودرهای میکرونیزه معدنی، تولید اسید فلوریدریک، تولید انواع شیشه و پودر نانوسیلیس، تولید فروسیلیس، آهک هیدراته، ایجاد واحدهای سنگبری مدرن و … را از جمله طرح های دارای توجیه برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.