رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: ایجاد قرارگاه استانی و ملی در سطح کشور، ساماندهی گروه‌های جهادی با صدور مجوز فعالیت ۲ سال و صدور مجوز گروه‌های جهادی تخصصی از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی است.

سردار محمد زهرایی روز شنبه در بازدید از گروه‌های جهادی مستقر در نقطه مرزی دُرح شهرستان سربیشه و نهبندان افزود: امید است امسال برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و  شعار سال بتوانیم جهادگونه همه پای کار باشیم.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی نقشه راه ۱۰ ساله‌ای برای خود ترسیم، تبیین و ابلاغ کرده است تا بتواند ماهیت جریان و تفکر جهادی  را در کشور محقق سازد.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در این خصوص چندین برنامه پیش بینی شده که نخستین برنامه به عنوان اولین برش گروه‌های جهادی ساماندهی گروه‌ها با صدور مجوز فعالیت ۲ سال است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال تاکنون ۶ قرارگاه ملی در سطح کشور ایجاد شده است عنوان کرد: یک قرارگاه ملی در خراسان رضوی شهرستان خواف، ۲ قرارگاه ملی در استان سیستان و بلوچستان، ۲ قرارگاه در استان کرمان و یک قرارگاه در شهرستان سرپل ذهاب راه‌اندازی شده است که در مسایل مختلف ملی به صورت موضوعی و عرصه‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار زهرایی یادآور شد: همه گروه‌های جهادی در سطح کشور که بخواهند در نوروز به قصد هجرت بروند براساس تخصصی که دارند با اولویت قرارگاه ملی ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر قرارگاه ملی، برای هر استان یک قرارگاه استانی نیز پیش بینی شده است به عنوان مثال بسیج سازندگی در خراسان جنوبی قرارگاه امام رضا (ع) که پایگاه اصلی آن در بشرویه بوده را انتخاب کرده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در این استان با هماهنگی و انسجام صورت گرفته ۱۵۰ جهادگر در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی پای کار آمدند و امروز در منطقه مرزی دُرح و سربیشه در حال خدمت‌رسانی و جهاد هستند.

وی الگوسازی قرارگاهی جریان جهادی در کشور را از جمله برنامه‌های امسال دانست و افزود: همچنین در کنار آن برش سالیانه عملیاتی براساس نیازمندی‌هایی که قرارگاه‌ها مستقر می‌شوند، محقق می‌شود.

سردار زهرایی بیان کرد: کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای جهادی مجامع شهرستانی و استانی امسال هویت خود را پیدا می‌کنند.