استاندار خراسان جنوبی به منظور تبریک سال نو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به دیدار خانواده‌های ۲ شهید در شهرستان بیرجند رفت.

حمید ملانوری عصر شنبه با خانواده شهید والامقام علی رضایی دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک سال نو، مجاهدت‌های شهدا را عامل پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و تکریم مادران و پدران شهدای گرانقدر را وظیفه‌ای سنگین برشمرد.

شهید علی رضایی سال دوم دبیرستان با عشق به دفاع از میهن راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و بعد از ۲ ماه حضور در خط مبارزه، ۲۷ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۱ در منطقه سلیمانیه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر پاک این شهید پس از ۱۱ سال مفقودالاثر بودن توسط گروه تفحص شهدا شناسایی و در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۷ در مزار شهدای شهر بیرجند به خاک سپرده شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز به منظور تبریک سال نو به دیدار خانواده شهید محمد زواری رفت.

ملانوری در این دیدار، خانواده‌های معظم شهدا را میراثی گرانبها و الگویی کامل برای مردم برشمرد و گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای عزیز یکی از بهترین راهبردها برای زنده نگه‌داشتن دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت همیشگی خانواده‌های معظم شهدا قابل تقدیر است.

شهید محمد زواری متولد اردیبهشت ۱۳۴۸ به واسطه عشق و علاقه وافر به امام خمینی (ره) در سن ۱۷ سالگی عازم جبهه‌های نبرد شد و بعد از مدت بسیار کوتاه ۴۵ روزه که به عنوان تک تیرانداز در گردان امام حسین (ع) در مصاف با دشمن متجاوز شرکت کرد، ۲۷ فروردین ماه ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی سلیمانیه در عملیات نصر ۱ بر اثر انفجار مین مفقودالاثر شد.

سال ۱۳۷۳ با شناسایی پلاک هویت شهید، شهادت محمد زواری اعلام و پس از تشییع در مزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در این دیدارها حضور داشتند.