مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی این استان با جمعیت حدود ۲ هزار خانوار تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

سید محمود هاشمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی بیان کرد: در ادامه نهضت گازرسانی تا پایان امسال، ۱۱۳ روستای مرزی و حدود پنج هزار مشترک در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به ۱۱۳ روستا را بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای تمامی پروژه‌های گازرسانی در استان از جمله گازرسانی به روستاها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۶۸ خانوار در شهرهای مرزی و ۳۳ هزار و ۴۸۸ خانوار در روستاهای مرزی خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای بیشترین مرز با کشور افغانستان است تصریح کرد: با بهره‌مندی روستاهای مرزی از گاز طبیعی علاوه بر ایجاد امنیت، آسایش و رفاه، به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت از طریق مرزها نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۲۹ روستا در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و پروژه‌های گازرسانی به حدود ۲۴۰ روستا نیز در دست اجراست.