طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، معرفی شدند.
طی مراسمی شامگاه  که با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و هنرمندان نمایشی استان در سالن همایش ایثار بیرجند برگزار شد، آثار و هنرمندان برتر شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی، معرفی شدند.

«داوود شیخ، فرزاد لباسی و رسول نقوی»، هیئت داوران جشنواره، پس از تماشای پنج اثر در بخش رقابتی نهایی، ضمن قدردانی از زحمات و هنرنمایی تمام گروه ها در این دوره، آرا خود را بشرح ذیل اعلام کردند.

هیئت داروان در بخش طراحی پوستر و بروشورهیچ کدام از آثار را شایسته حائز رتبه اول، دوم و سوم ندانست.

«رسول رحیمی و هادی روسی» در بخش موسیقی نمایش باروت به کارگردانی حسین یوسفی از بیرجند، جایزه نقدی و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

رتبه سوم بخش طراحی صحنه به «یونس رونقی» از قاین برای نمایش هوا بس ناجوانمردانه شرجی است، اختصاص یافت. «حسین یوسفی و فاطمه مختاری» رتبه دوم طراحی صحنه برای نمایش باروت از بیرجند را کسب کردند. هیات داوران در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه اول ندانست.

رتبه سوم بازیگری زن به «فاطمه مختاری» در نمایش باروت، رتبه دوم بازیگری زن به «زهرا صرافیان» در نمایش هوا بس ناجوانمردانه شرجی است و رتبه اول بازیگری زن به «حمیده ابراهیمی» در نمایش باروت اختصاص یافت.

همچنین رتبه اول بازیگری مرد به «رامین خزاعی» و رتبه دوم بازیگری مرد «حسین یوسفی» در نمایش صفر ۱۲۰ و رتبه سوم بازیگری مرد به «مسعود رونقی» در نمایش هوا بس ناجوانمردانه شرجی است، اختصاص یافت.

در بخش متن از جشنواره، نمایشنامه «صادق فرهمند» برای هوا بس ناجوانمردانه شرجی است از قائن، و «وحید هاشمی نسب» برای نمایش کارما از نهبندان شایسته تقدیر شناخته شدند و رتبه سوم نمایشنامه هم به «حسین یوسفی و فاطمه مختاری» در نمایش باروت اختصاص یافت. هیت داوران نیز در این بخش اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانست.

«مسعود رونقی» رتبه دوم برای کارگردانی در هوا بس ناجوانمردانه شرجی است و«حسین یوسفی» رتبه سوم در کارگردانی باروت را کسب کردند و هیئت داوران هیچ اثری را در این بخش شایسته رتبه اول ندانست.

همچنین با رای هیئت داوران، نمایش «باروت»، به کارگردانی «حسین یوسفی» جهت معرفی و رقابت به دبیرخانه چهل و یکم جشنواره منطقه ای تئاتر در مازندران انتخاب شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور