?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: طرح ویژه ای برای سنگ های قیمتی و صنایع دستی خوسف تهیه شود.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف خاطرنشان کرد: این طرح ویژه باید با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر حوزه های مرتبط تدوین شود.
?وی متذکر شد: تنوع سنگ های قیمتی بی نظیر شهرستان که مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته را نباید نادیده گرفت.
?استاندار ، از خوسف به عنوان شهرستانی پر از ثروت نام برد و گفت: این شهرستان به واسطه حضور بزرگانی همچون خاندان عبادی، ابن حسام خوسفی، دکتر شکوهی، خانواده راشد محصل و … مهد علما می باشد.
?ملانوری با اشاره به تنوع ذخایر معدنی طلا، مس، آهن، سنگ لاشه و… تصریح نمود: تنوع، تعدد و حجم ذخایر و کانی های معدنی، این شهرستان را به قطب معدنی بزرگ استان و کشور تبدیل کرده است.
?وی به دو محصول کشاورزی عمده عناب و گل نرگس این شهرستان اشاره کرد و آرامگاه ها، جاذبه های تاریخی و گردشگری، کویر، پرورش شتر را از مهمترین پتانسیل های این منطقه برشمرد.
?به گفته وی؛ شهرستانی با این همه ظرفیت و مزایای منحصربه فرد نباید در زمینه تأمین زیرساخت ها با مشکل مواجه باشد.
?استاندار متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع، در ستاد توسعه خاوران در راستای بهره برداری از ذخایر شهرستانف اقدامات خوبی صورت گرفته، از آن جمله بحث نعدن مس قلعه زری است که فعال تر کردن آن به توسعه استان و کشور، کمک شایان توجهی خواهد کرد.
?ملانوری تأکید نمود: ارائه طرح هایی برای سرمایه گذاری در منطقه و اجرای کارهای بنیادی و پایه ای، از انتظارات ما از مجموعه مدیران شهرستان می باشد.
?وی ادامه داد: با توجه به تأکیدی که در شوراهای اداری و برنامه ریزی استان شده، فرمانداران می بایست برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی داشته باشند و برای تدوین این برنامه از برش های شهرستانی اقدامات دستگاه ها استفاده نمایند.