معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا بامداد امروز ۶۲۴۰ ماموریت توسط پرسنل اورژانس صورت گرفت.
علیرضا عباسی در تشریح طرح سلامت نوروزی افزود: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ساعت ۸ صبح ۱۷ فروردین ادامه دارد.
وی افزود: این طرح با تعداد ۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵شهری و جاده ای و با ۷۱ دستگاه آمبولانس فعال و حدود ۴۰دستگاه آمبولانس پشتیبان و با استفاده از ۴۵۰ نیروی فوریت های پزشکی پوشش داده می شود.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح تا بامداد ۱۵ فروردین ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۲۴۰ ماموریت انجام شده است که  ۶۳۰مورد آن حوادث ترافیکی بوده که به ۹۸۸مصدوم امدادرسانی شده است.
عباسی افزود: آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا۲۰ به خاطر آرامش خاطر مسافران نوروزی و یاداوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومین حاشیه امن جاده ها استقرار دارند.
وی با بیان اینکه دو دستگاه اتوبوس در دو شهرستان بیرجند و فردوس آماده امدادرسانی هستند و اتوبوس آمبولانس بیرجند در یک مورد حادثه پر تلفات ۴ مصدوم را همزمان به بیمارستان امام رضا منتقل کرد، یادآور شد: دو فروند بالگرد در دو اورژانس هوایی بیرجند و طبس آماده امدادرسانی به حوادث خاص و نقاط صعب العبور بودند و طی ۱۴سورتی پرواز تعداد ۲۱مصدوم را که اکثر آنها مربوط به حوادث بوده است را به مراکز درمانی تخصصی منتقل کردند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در ورودی پنج شهرستان بشرویه و سرایان و فرودوس و قاین و نهبندان ۵ ایستگاه سلامت اورژانس با هدف چکاپ قند خون و فشار خون و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی شد و تا کنون به ۹۲۲نفر ارایه خدمت شده است.
عباسی افزود: آمار فوتی های جاده ای نسبت به طرح سلامت نوروزی ۹۷ افزایش دارد که آمار آن در اختیار پزشکی قانونی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله