#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های معدنی منحصر به‌فرد در خراسان جنوبی وجود دارد که خام‌فروشی می‌شود و باید زنجیره ارزش و تولید در صنایع و معادن استان ایجاد شود.

علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه افزود: بخشی از اعتراض و گلایه ما و مردم استان خام‌فروشی مواد معدنی است که احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن نمونه‌ای از توجه به زنجیره تولید در این حوزه است.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی ویژگی‌های متعدد از جمله ذخایر معدنی فوق‌العاده دارد که حداقل شکر نعمت خدا این است از منابع بهترین استفاده را ببریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از قِبل استفاده از این ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی باید ظرفیت‌های اقتصادی، اشتغال، تولید، امنیت، سرانه ناخالص تولید ملی و ‌همه ‌مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی را ارتقا داد.

وی افزود: در این خصوص چند ملاحظه وجود دارد و اول اینکه ساده‌ترین روش، استخراج معادن و به فروش رساندن مواد معدنی است که در خراسان جنوبی از سالیان قبل، خام‌فروشی می‌شود و ارزش افزوده چندانی برای استان ندارد.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذار و دستگاه‌های متولی تلاش کنند خام‌فروشی‌ها به زنجیره تولید و ارزش افزوده برای استان تبدیل شود بخشی از مشکلات حل و سرانه تولید ناخالاص استان افزایش می‌یابد.

وی گفت: باید از سرمایه‌گذارانی که وارد استان می‌شوند، حمایت کرد و دستگاه‌های اجرایی وظیفه رفع موانع را دارند تا این هدف، وظیفه و آرمانی را که برای استان تصور می‌کنیم، محقق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید کمترین دغدغه برای سرمایه‌گذار ایجاد شود البته آنچه در اختیار ما است را برای این منظور کمک خواهیم کرد.

وی افزود: این صنعت اشتغال خوبی را برای شهرستان سربیشه و استان ایجاد خواهد کرد بنابراین اگر همه مجموعه‌های مربوطه و سرمایه‌گذار بتوانند در موعد مقرر نسبت به بهره‌برداری این کارخانه اقدام کنند برای مردم منطقه و استان بشارت بزرگی خواهد بود.

عباس‌زاده گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه فرآوری مواد صنعتی و معدنی در استان باشیم و از این طریق سطح معیشت و برخورداری مردم را بهبود ببخشیم.

وی تولید و اشتغال را جزو مهمترین مولفه‌های امنیت پایدار کشور دانست و بیان کرد: این مساله به قدری حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری چندین سال متوالی در نام‌گذاری‌های سال که جهت‌گیری‌های کلی کشور را در مدیریت عمومی مشخص می‌کند شعار سال را بر پایه تولید، اقتصاد و اشتغال انتخاب می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز هر کاری در عرصه تولید و اشتغال انجام می‌دهیم آن را به‌ عنوان یک حرکت تکمیل‌کننده برای تامین امنیت پایدار کشور می‌دانیم.

وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه از باب تخصصی امنیتی از استان‌ها و شهرهای مرزی محسوب می‌شوند لذا کار اقتصادی در این منطقه، ابتدا رونق  اقتصادی را ایجاد می‌کند اما مزیت بالاتر در مناطق مرزی حفظ و نگهداشت جمعیت و تامین نیازهای عمومی مردم است.

عباس‌زاده گفت: اگر هدف ما حفظ امنیت کشور و نگهداشت جمعیت در این سرزمین است بخش عمده آن در گرو تامین و توجه به نیازمندی‌ها و شکوفایی توانمندی‌های موجود در مرزنشینان است.

عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد و با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن قرار است فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.