استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات عمده استان بحث خام فروشی است و فرآوری محصولات استراتژیک این استان کم‌تر در داخل استان انجام می‌گیرد.

محمدصادق معتمدیان، امشب ۱۷ دی، در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی علی رغم همه محدودیت‌های که در حوزه‌های زیرساختی و عقب افتادگی‌های تاریخی دارد، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه معادن، صنایع دستی و محصولات استراتژیک است.

وی با اشاره به رتبه چهارم استان در بحث معادن در سطح کشور، افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های تاریخی، گردشگری و گیاهان دارویی دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مشکلات عمده استان بحث خام فروشی است و فرآوری محصولات استراتژیک این استان کم‌تر در داخل استان انجام می‌گیرد.

معتمدیان با اشاره به اینکه کمتر از ده درصد محصولات استان در داخل استان فرآوری می‌شود، تصریح کرد: نباید از فرصت مرزهای استان غافل شد و از مرز افغانستان باید در حوزه‌های بازرگانی و سایر حوزه‌ها استفاده کنیم که با پیگیری‌های دولت امیدواریم بتوانیم فرصت‌هایی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوب خراسان جنوبی در حوزه دانشگاهی، افزود: وجود حدود ۴۰ هزار دانشجو، ۱۴ موسسه علمی و ۱۹۰۰ نفر عضو هئت علمی پشتوانه خوب استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی یکی از ظرفیت‌های خوب اسنان است، تصریح کرد: از سال ۹۰ اقدامات خوبی در حوزه‌های بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری صورت گرفت و اکنون ۹ مرکز نوآوری با ۱۹۰ واحد مستقر و ۲۳ نوپا در استان فعال است.

معتمدیان با تاکید بر سبقه تاریخی استان در بحث علم آموزی، خاطرنشان کرد: با توجه به انگیزه خوبی که در استان وجود دارد امیدواریم بتوانیم از حمایت‌های حداکثری بهره ببریم و بتوانیم از ظرفیت‌های استانی حداکثر بهره را ببریم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله