طاهره حمیدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی  در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در آستانه چهل‌و‌چهارمین جشن انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: کانون پرورشی فکری کودکان استان مسئول کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر است و فعالیت‌ها و تلاش‌ها با هدف آشنایی این قشر با دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا روحیه امید و شادی را افزایش دهیم.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: وظیفه مسئولان تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا کودکان و نوجوانان بدانند چه جان فشانی‌هایی انجام شده و بدانند به چه شکل ادای دین کنند.

حمیدی عنوان کرد: وحدت آفرینی، اعتماد به نفس، مردمی کردن، مشارکت حداکثری و خودجوش کودکان و نوجوانان در این ایام مهم است لذا آشنایی با دستاوردها و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با بیان هنرمندانه بین این قشر انجام و از اولویت های کاری ما است.

وی با بیان این‌که زبان هنر غیر مستقیم و اثرگذاری بیشتری دارد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان هم بیشتر و علاقه مندتر پای کار خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: محیط کانون محیطی امن با مربیان توانمند است و برنامه‌های علمی، اسلامی، فرهنگی و ادبی داریم که خانواده‌ها با آرامش فرزندان خود را در کانون ثبت‌نام می‌کنند.

حمیدی بیان کرد: زمینه‌های پرورش استعداد، رشد، خلاقیت و کشف استعدادها از اولویت‌های ما در ‌کانون است.

وی با بیان این‌که کانون دستاوردهای زیادی در این خصوص داشته، افزود: دو مرکز ویژه بچه‌های فراگیر در بیرجند و قاین برای بچه های با نیاز ویژه و معلول راه‌اندازی شده تا از امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب توسعه کتابخانه‌های سیار و روستایی از ۳ عدد به ۱۶ عدد رسیده است.

حمیدی به کسب نشان ملی توسط اعضای کانون اشاره کرد و گفت: با تهیه ۳۰۰ هزار جلد کتاب کتاب‌خانه‌ها را تجهیز کردیم.

وی به اجرای مهرواره‌های نیایش سربازان حاج قاسم اشاره کرد و از رشد ۸۸ درصدی امانت کتاب خبر داد.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: جشن‌های انقلاب در ۲۸ پایگاه برگزار خواهد شد.

میدی از افتتاح اتاق بازی در زیرکوه، درمیان و نهبندان خبر داد و گفت: یکی از اهداف این اتاق‌های بازی کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از طرح جوانی جمعیت است.

وی افزود: مسابقه زیباترین زمینه‌سازی با پرچم، نمایشگاه‌های نقاشی‌های پرچم، وصیت‌نامه‌های شهدا، فضاسازی در کانون‌ها و پخش سرود واعزام کاروان پیک امید به شهرستانها از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه طی دهه فجر در کمیته کودک و نوجوان ذیل ستاد دهه فجر برگزار خواهد شد.ر

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور