مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۷۵ عنوان کتاب از هفته کتاب و کتابخوانی سال ۹۸ تا هفته کتاب امسال در موضوعات مختلف چاپ شده است.

ناصر نبی زاده روز دوشنبه بیان کرد: شمارگان این کتاب‌ها به ۳۵۸ هزار و ۲۰۰ نسخه می‌رسد.

وی افزود: اغلب کتب منتشر شده با موضوعات مختلف از جمله تاریخی، دانشگاهی، شعر، فقهی، کودک و نوجوان و اجتماعی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت ناشران توانمندی که در خراسان جنوبی داریم، اکثر کتاب‌ها توسط ناشران استان به چاپ رسیده است و به لحاظ کیفی در سطح خیلی خوبی قرار دارند.

وی همچنین از اهدای ۵۰۰ میلیون تومان کتاب از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبر داد و افزود: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نزدیک به ۱۷ هزار جلد کتاب اهدا شده است.

نبی زاده با اشاره به اینکه امکان خرید کتاب با قیمت کمتر برای برخی موسسات و نهادها فراهم نیست خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای کتاب به این موسسات، کوشش می‌کند تا جامعه هدف از این کالای فرهنگی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: کتاب لازمه رشد فکری و فرهنگی کودک و نوجوان است در این راستا و با توجه به اینکه تمرکز این اداره کل بر اهدای کتاب به نقاط محروم استان است، به روستاها، دهیاری‌ها و مدارس محروم نیز کتب متعددی اهدا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اهدای کتاب به ۱۱۳ روستای فعال در طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت و افزود: تعداد زیادی کتاب با موضوع درسی و عمومی به هشت روستا از سربیشه، هفت روستا از بیرجند، هشت روستا از خوسف، پنج روستا از درمیان، ۱۸ روستا از زیرکوه، ۹ روستا از سرایان، ۱۷ روستا از سربیشه، ۹ روستا از طبس، ۱۹ روستا از قاین و ۱۳ روستا از نهبندان اعطا شد.

وی بیان کرد: هدف از این اقدام علاوه بر ترویج کتابخوانی در شهرستان‌ها، کمک به روستاهای محروم استان با توجه به گرانی کتاب‌های آموزشی است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم از فروش بیش از ۳۸ میلیون تومان کتاب طی ۲ روز طرح پاییزه کتاب استان خبر داد.

محمود رمضانی با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب ۹۹ از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد عنوان کرد: در ۲ روز اول طرح نزدیک به هزار کتاب به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان فروش رفت.

۱۲ کتابفروشی عضو این طرح هستند که ۱۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستان‌های قاینات و فردوس هستند.

هفته کتاب همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبان آغاز شد و شعار امسال هفته کتاب «دانایی و مانایی» است.