نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مواد مخدر اراده و عزم را از انسان‌ها می‌گیرد و آنها را افرادی بی‌توجه به سرنوشت خویش قرار می‌دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ضمن تشکر از زحمات نیروهای مختلف مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: دشمن قبل از هر چیزی برای مواجه با انسان‌ها، اراده آنها را نابود می‌کند، اراده مانند سیستم دفاعی برای بدن است و چنانچه از بین برود، ویروس‌ها به راحتی می‌توانند انسان را از پای در بیاورند.

وی اظهار داشت: مقابل اندیشه انبیای الهی، اندیشه و فکر خائنین و دشمنان وجود دارد که به دنبال ترویج فحشا و از بین بردن اراده و عقلانیت از طریق مسکرات حرام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هرچه که عقل انسان را از بین ببرد، حرام است چراکه اینها اراده انسان را ضعیف می‌کند و مواد مخدر مشکلات فیزیکی، روحی، روانی و شخصیتی در انسان ایجاد می‌کند لذا کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند دین، وطن و ناموس برایش مهم نیست.

وی گفت: اندلس حدود ۷۰۰ سال قبل یکی از کشورهای مسلمان و پیشرفته دنیا بود که مستکبران برای سرنگونی این کشور، به سمت ترویج فحشا و بی‌غیرتی از طریق وقف شراب روی آوردند و کاری کردند که جوانان بی‌غیرت اندلس در مقابل حمله نظامی دشمن هیچ واکنشی از خود نشان ندادند و لذا چون کسی برای دفاع از کشورشان وجود نداشت، همه را قتل عام کردند.

وی افزود: استکبار جهانی یک خوابی شبیه آنچه در اندلس اجرا کردند، برای همه جهان دیدند اما امروز مردم انقلابی ایران و هسته‌های مقاومت در منطقه موجب بیداری جوانان غرب علیه حکومت‌های فاسدشان شدند و نقشه‌های استکبار عملی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: زانوی پلیس آمریکا بر گردن مردم سیاه‌پوست، یک سمبل و نمادی از ظلم و ستمی بود که استکبار جهادی سال‌های مختلف در جهان بر مظلومان کرده است و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار سال‌هاست که زانوی خود را بر گردن ملت‌های مظلوم جهان گذاشتند و اجازه نفس کشیدن به مردم نمی‌دهند.

وی بیان کرد: چنانچه همه از دین الهی و رهبر دین اطاعت کنند، مشکلات رفع خواهد شد و بیشتر مشکلات در کشور به دلیل این است که مجری برنامه‌های دشمنان هستیم و با برنامه‌هایی مانند قاچاق کالا، گرانی، احتکار و غیره برنامه دشمن را اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: زحماتی که برای مبارزه با مواد مخدر توسط نیروهای جان بر کف امنیتی کشور کشیده می‌شود، برای تمام مردم جهان فایده دارد و مردم و جوانان کشورهای اروپایی مشکلی ندارند بلکه این مسئولان و حاکمان آنها هستند که ظلم می‌کنند.

همزمان با فرارسیدن ۲۶ ژوئن (ششم تیر امسال) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در تقویم رسمی کشور ۳۱ خرداد تا ششم تیر هفته مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.