این روزها، حال و نیت  جریان های رسانه ایی  تندرو جناحی چیست که هنوز دل در گرو این و ان دارند و برای غلبه بر فشارهای این روزها، به زرشک‌نگاری روی اورده‌اند تا بلکه التیامی باشد برای دردهای نگفته‌شان. این روزها، مخالفین دولت، ضربه زدن به منصوبین و حامیان دولت و اصلاحات را بهترین تجویز دردهای خود می‌دانند و به قول وزیر جوان ارتباطات، دست به هر ترفندی می‌زنند تا سرگرمی ایجاد کنند. و مردم را از مسایل روز و لابی گری های خود دور کنند و راحت کار خود را پیش  ببرند . با  این دوستان، باید چه رفتاری داشت تا فشار انها التیام پیدا کند؟ گویا بهترین درمان محلی، همان زرشک‌نگاری است که در دستور کار قرار گرفته است.  

سردمداران این رسانه‌ها، می‌بایست بدانند که تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدالی، اگر در قالب تحلیل و نقد است، در پس آن ‌پشتوانه و شواهد وجود دارد و گرنه در پی تخریب دیگران نیست و نخواهد بود. اصلاحات در هیچ زمانی به دنبال بی‌اخلاقی و  استفاده از رانت‌های نانوشته برای جلب مخاطب و بازی با دیگران نبوده و نیست. تاریخ جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که دوران اصلاحات، جزو طلایی‌ترین دوران‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. دوره‌‌ای که در آن نه تورمی  بوده است،  نه قیمت‌های نجومی و نه رانت‌هایی که همانند آن هنوز از دولت کریمه محبوبشان جریان دارد.

کاملا با توضیح بالا مشخص است که چرا زرشک در دستور کار قرار گرفته است. زرشک هم ترش است و هم ملس و شادی‌آور. به تعدیل فشار هم کمک می‌کند. به همین دلیل است که در این روزها مصرف آن شدت گرفته است، تا از تند روی های  هیجانی ناشی از  فشار بالا و استرس مضاعف برخی جلوگیری کند و ارام شان کند..

جای بسی تعجب است که عده‌ای در چنین شرایطی، به جای اتحاد و یکرنگی برای تعدیل فشارهای جامعه،‌ این چنین بی‌محابا تنها به منویات ذهنی خود می‌اندیشند. اگر در سال‌های قبلی اتحادی بود، امروز، این گونه تحت فشارهای افتصادی، احتماعی و سیاسی قرار نداشتیم و صد البته اگر این روال ادامه پیدا کند، معلوم نیست که در سال‌های آتی با چه پیامدهایی مواجه شویم. پس بهتر است تا دیر نشده به دنبال تغییر و تعدیل این گونه سیاست‌های اشتباه باشید اگر زرشک التیام تان می دهد از ان به نحو احسنت استفاده کنید تا شاید حاشیه سازی ها که تحت فشار بالای خون است با این گیاه خاص و زیبای محلی التیام یابد .

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله