معاون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: آموزش مبتنی بر یادگیری و پیشانی صنعت گردشگری است.

مرتضی عربی  با تاکید بر نقش آموزش به هتلداران، اظهار کرد: آموزش ریشه و اساس توسعه گردشگری است و با برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مداوم، مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری با مسائل روز صنعت گردشگری آشنا شده و از این طریق با سایر نقاط کشور و حتی جهان همگام می‌شوند.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات کیفیت خدمات گردشگری بالاتر می‌رود و بازخورد خدمات در رضایتمندی گردشگر مطلوب‌تر می‌شود و گردشگران که به عنوان سفیرهای فرهنگی در بازگشت از سفر به شمار می‌روند، باعث ایجاد موج سفرهای جدید به استان می‌شوند.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه آموزش در گردشگری، بیان کرد: سومین پدیده اقتصادی پویا در جهان بعد از صنت نفت و خودروسازی صنعت گردشگری است.

عربی با بیان اینکه با ورود گردشگران به یک منطقه بدون شک خدماتی توسط جامعه محلی ارائه می‌شود که متضمن کسب درآمد از گردشگران است، یادآور شد: در نتیجه به طور قطع ارائه خدمات مطلوب به گردشگر از طریق آموزش صحیح و پایه‌ای به جامعه محلی و دست اندرکاران صنعت گردشگری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مبتنی بر یادگیری است و تغییرات بنیادی در فرد و جامعه دارد لذا پیشانی صنعت گردشگری آموزش مداوم است.