#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه ، تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق دامدار کارت در استان پرداخت شده است.
اشرفی با اعلام این خبر در جلسه شورای اداری استان، خاطرنشان کرد: در تعداد تسهیلات پرداختی دامدار کارت ،خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
?وی ادامه داد: رتبه هشتم کشور در میزان تسهیلات پرداختی دامدار کارت از آن خراسان جنوبی است و بانک کشاورزی استان هم در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رتبه اول کشور را دارد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه ها هم گفت: افزایش و تقویت قدرت خرید طبقات پایین و متوسط جامعه یکی از خروجی‌های اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌هاست که می‌تواند به نفع مردم این استان کمتر توسعه‌یافته باشد.
?اشرفی با ذکر اینن نکته که خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی بود که کمترین چالش را در روند اجرای این طرح داشته، ادامه داد: از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۵۰ جلسه کارگروه تنظیم و رصد بازار با عناوین مختلف در استان برگزار شده است.
?وی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها تدبیر هوشمندانه دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت در جامعه و حمایت از تولید است، گفت: در خصوص اجرای این طرح تبیین لازم از سوی دستگاه‌های متولی و رسانه‌های استان صورت گرفته و به واسطه همدلی و هماهنگی‌ لازم بین دستگاه‌ های اجرایی، خراسان جنوبی از دستگاه‌های برتر در اجرای این طرح می باشد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان در استان، هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و مردم از این بابت نگران نباشند، عنوان کرد: تاکنون ۱۰۴ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان نصب شده تا گامی دیگر در مسیر توزیع عادلانه یارانه‌ها برداشته شود.
?اشرفی افزود: در خراسان جنوبی ۷۶۵ نانوایی سهمیه بگیر داریم که به تناسب نوعی پختی که دارند، دستگاه‌ های کارتخوان هوشمند نصب خواهد شد، لذا نیاز است فرمانداری‌ها بیشترین همکاری را با مجموعه بانک سپه در نصب کارتخوان‌ها داشته باشند.
?وی با بیان اینکه در بحث شکر و روغن در خراسان جنوبی ما کارخانجات لازم را نداریم، اضافه کرد: باید نسبت به رفع این کاستی با جذب سرمایه گذاران اقدام کنیم.
?به گفته وی؛ تاکنون بالغ بر هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده و ۲۰ میلیارد تومان از پول کشاورزان هم پرداخت شده است.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در بخش دیگری از سخنانش گفت: از وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده که تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت خاص و ویژه دنبال شود که در این راستا استاندار خراسان جنوبی نشستی با شرکت‌های دانش بیان و فناور در استان داشته و جمعی از این شرکت‌ها، مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده اند.
?اشرفی از تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین در خراسان جنوبی گفت و تصریح نمود: در این قرارگاه از تمام اندیشمندان و خبرگان و اهل فن در استان استفاده خواهد شد تا بتواند راهگشای مسائل خراسان جنوبی باشد.
?به گفته وی؛ این قرارگاه مبتنی بر سه کارگروه کاری از جمله امکان سنجی در بحث تولید دانش بنیان در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و بخش خدمات به عنوان مزیت‌های اقتصادی تشکیل شده که می‌تواند راهگشای توسعه استان باشد.
?وی با بیان این که در قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین،سهم هر کدام از این بخش‌های تولیدی استان در تولید ناخالص داخلی مشخص شده، ادامه داد: براساس آمارها حوزه معدن و کشاورزی ۵۰ درصد سهم ناخالص داخلی استان را بر عهده دارند و بخش خدمات به تنهایی ۵۰ درصد تولید ناخلص داخلی را تشکیل می‌دهد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در تولید ثروت کشور سهم چندانی ندارد، اضافه کرد: این استان نیم درصد تولید ثروت کشور را برعهده دارد که براساس ظرفیت داخلی می‌توانیم سهم خود را افزایش دهیم.
اشرفی خاطرنشان کرد: برای خراسان جنوبی در سال ۱۰۴۱ رشد هشت درصدی اقتصادی در بخش‌های مختلف تعیین شده که باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی این مهم را محقق کنیم.
?وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند متولی شده که پنج پروژه مؤثر و مبتنی بر پیشرفت اقتصادی استان را با همکاری دانشگاه‌های دیگر، بنیاد نخبگان و پارک و علمی فناوری احصاء کند، اظهار داشت: در قرارگاه حمایت و تسهیل گری این طرح‌ها با اختصاص اعتبار و هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها، اجرایی خواهد شد.
?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تأکید بر اینکه براساس دستور استاندار استفاده از کالا و خدمات تولیدی داخل استان ضروری است، اضافه کرد: تولیدکنندگان به خصوص شرکت‌ های دانش بنیان از عدم استفاده عمومی و دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی خودشان گلایه مند هستند.
?اشرفی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای توسعه و‌ رونق شرکت‌های دانش بنیان باید پای کار بیایند تا بتوانیم در دولت مردمی سیزدهم شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی )را به خوبی اجرایی کنیم.
?وی عنوان کرد: دانشگاه بیرجند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، کمک‌های لازم را انجام دهد تا بخشی از موانع شرکت‌های دانش بنیان، رفع شود.