رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قاین از فروش ۴۵۰ میلیون تومان صنایع دستی و سوغات در بازارچه های نوروزی قاین خبر داد.

حمید عباس زاده با اشاره به نقش برپایی بازارچه های فروش سوغات و صنایع دستی در ایام نوروز بیان کرد: برپایی این بازارچه ها نه تنها بستری برای معرفی صنایع دستی و فروش تولیدات روستاییان می شود بلکه صنعتگران را به بازارهای بزرگ وصل می کند.

وی ادامه داد: طی ایام تعطیلات نورزی تاکنون، در ۶۵ غرفه از بازارچه های نوروزی در قاین، ۴۵۰ میلیون تومان صنایع دستی و سوغات در بازارچه های نوروزی به فروش رفته است.

عباس زاده با بیان اینکه پنج ایستگاه اصلی در ایام نوروز، مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند، افزود: در این ایستگاه ها که در شهرهای قاین، خضری دشت بیاض، آرین شهر، نیمبلوک و اسفدن راه اندازی شده اند، امکاناتی مانند اسکان در چادر، راهنمایی مسافران و زائران، ارائه بروشور معرفی شهرستان و نقشه معابر، بازارچه موقت عرضه صنایع دستی و سوغات، پذیرایی با چای و محصولات محلی، نصب بنرهای راهنما به سمت ایستگاه و… وجود دارد.

وی اظهار کرد: هم چنین استقرار واحد اورژانس، پایگاه موقت هلال احمر، سیاه چادر عشایری، امداد خودرو و تدبیر استقرار جرثقیل توسط دستگاه های اجرایی ذیربط از دیگر امکانات مهیا شده در ایستگاه ها به مناسبت شروع سفرهای نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قاین گفت: خوشبختانه با هماهنگی های به عمل آمده و همکاری عالی بین دستگاه های عضو ستاد، امسال شاهد رشد کیفی و کمی خدمات ارائه شده به مراجعان هستیم.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور