براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی به رنگ قرمز درآمد و شهرستان‌های سرایان و فردوس نارنجی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، نهبندان به دلیل افزایش موارد بستری بیماران مثبت کرونایی در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر قرار گرفته است.

مجید شایسته افزود: همچنین شهرستان‌های سرایان و فردوس به رنگ نارنجی (پرخطر)، سربیشه، زیرکوه، طبس، قاینات و بیرجند زرد (متوسط خطر) و بشرویه، خوسف و درمیان نیز در وضعیت آبی (کم خطر) هستند.

وی بیان کرد: در شهرستان نهبندان که قرمز شده از هفته سوم اسفند ماه موارد بستری رو به افزایش بوده و در هفته آخر اسفند و چهار روز اول فروردین امسال ۱۵ مورد بستری داشتیم که آزمایش کرونای آنها مثبت شد لذا این مساله منجر به تغییر رنگ شهرستان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع آمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در هفته آخر اسفند و چهار روز اول فروردین ماه کاهشی بوده اما در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت ممکن است شاهد روند افزایشی موارد مثبت ابتلا و بستری در سطح استان باشیم.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهریور پارسال پیک هفتم کرونا را پشت سر گذاشت.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم توصیه کرد در تعطیلات نوروزی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد و آبریزش بینی دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور