نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آب خلیج فارس ظرف مدت دو سال به تمام شهرهای خراسان جنوبی می‌رسد و عملیات انتقال آب از نیمه آذر آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی،  به رسانه‌ها گفت: جلسه تشریح خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های سرایان و فردوس با حضور مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن ایران، مجری طرح انتقال آب و مسئولان در سرایان برگزار شد.

، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی به صورت عادلانه از خط انتقال آب از خلیج فارس برخوردار می‌شوند و با اجرای این طرح  تضمین زندگی در استان تشنه خراسان جنوبی رقم خورد.

وی گفت: پس از ماه‌ها پیگیری و جلسات متعدد، اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی  به مرحله عملیاتی نزدیک شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، هدف از حضور مجریان این خط در استان را بررسی زمینه اصلاح مسیر خط برای برخورداری چهار شهرستان غرب استان از این خط اعلام کرد.

نصیرایی یادآور شد: همچنین در این جلسه اعلام شد عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج‌ فارس به فلات مرکزی ایران از اویل آذرماه ۱۴٠٠ آغاز خواهد شد؛ خط اول انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر سیرجان و چادر ملوی یزد به طول ۸۲۰ کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسیده وخط دوم انتقال آب که تا مشهد در خراسان رضوی امتداد خواهد یافت اواسط آبان ماه به سمت استان خراسان جنوبی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام