مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: چراغ تولید در بشرویه نباید خاموش شود و برای تحقق این مهم باید سرمایه‌گذاران را حمایت کرد و موانع تولید را از پیش روی آنها برداشت‌.

علی اکبر اکبری راد، یکشنبه شب ۳۰ شهریور در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بشرویه اظهار کرد: از سه هزار خوشه صنایع دستی در استان برای بشرویه دو شاخص مهم ابتدا برک شمشیری و سپس بافتنی سنتی تعریف شده است که گام موثری در راستای تولید است.

وی یادآور شد: اخیرا در استان تفاهم‌نامه جهش تولید امضا شده که اعتبار آن ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و برای شهرستان بشرویه نیز ۷ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تفاهم‌نامه‌های اشتغالزایی و جهش تولید در ۲۲ خردادماه امسال، با حضور معاون رییس جمهوری، استاندار خراسان جنوبی و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی امضا شد.

قرارداد همکاری مشترک برای احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی در مدت ۲ سال با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۵۰۰ نفر بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری خراسان جنوبی و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

برای اجرای این پروژه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز همکاری خواهند کرد.

بر اساس این تفاهم به هر کدام از متقاضیان ۴۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات، ۱۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۴ و ۱۰ میلیون تومان از سوی دستگاه‌های حمایتی پرداخت می‌شود.

این تفاهم‌نامه منعقده با اختصاص ۵۰ درصد یارانه دولتی و ۵۰ درصد وام قرض‌الحسنه امضا می‌شود که حدود ۴۰ هزار کیلووات در استان تولید برق به دنبال دارد و حداقل یک میلیون تومان در ماه برای هر خانواده ایجاد درآمد می‌کند.

تفاهم‌نامه‌ای نیز برای ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی در ۱۱ شهرستان و در ۱۱ رسته شغلی به تناسب مزیت‌های هر شهرستان امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه به سه هزار نفر که تاکنون تسهیلات دریافت نکرده‌اند و یا از خدمات بیمه برخوردار نیستند ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.

تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید خراسان جنوبی در سال ۹۹ نیز بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید.

بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ سه جانبه‌ای بین سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری خراسان جنوبی برای ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امضا شد.