فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۴۹ دستگاه انواع تلفن همراه سرقتی در بازارچه مرزی ماهیرود خبر داد و گفت: متهم قصد داشت گوشی‌ها را از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان منتقل کند.

، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای بازارچه مرزی “ماهیرود” به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون، تعداد ۲۴۹ دستگاه تلفن همراه سرقتی که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی همچنین استعلام از سامانه‌های مربوطه متوجه شدند اکثر گوشی‌های کشف شده در شهرهای مشهد و تهران به سرقت رفته است که متهم قصد داشته آنها را از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان انتقال دهد.

وی بیان کرد: کارشناسان ذیربط ارزش ریالی موبایل‌های سرقتی مکشوفه را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: تحقیقات در راستای شناسایی و متلاشی کردن اعضای این شبکه گسترده اعم از سارقان گوشی، خریداران اموال مسروقه و سایر افراد مرتبط ادامه دارد لذا شهروندان هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

تریلی با ۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در توقیف پلیس

همچنین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۴ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان بیرجند خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ شجاعی‌نسب اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی، مقدار ۲۴ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خراسان‌ جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که فعال‌ترین آنها در سال‌های اخیر مرز رسمی ماهیرود بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.