#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت ارائه خدمات توانبخشی رایگان به جامعه معلولان تأکید کرد.
؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار با معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی خدمات توانبخشی به صورت خصوصی، نیاز است که این خدمات در حد توان به رایگان به جامعه معلولان ارائه شود.
?به گفته وی؛ در برخی شهرستان‌ها مردم حتی با کمبود پزشک عمومی مواجهند، لذا باید مشوق‌های لازم برای حضور پزشکان در مناطق محروم ایجاد شود.
?وی تصریح کرد: با این موضوع که پزشکان متخصص به ویژه در حوزه توانبخشی، بخشی از سنوات طرح خود را به جامعه بهزیستی خدمت کنند، موافقیم و باید این موضوع در سطح ملی پیگیری شود.
?استاندار خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی، مشکلات اعتباری جامعه بهزیستی و کارکنان اداره بهزیستی خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
?قناعت عنوان کرد: تأمین مسکن مددجویان بهزیستی استان به خصوص برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و همچنین مشکلات معیشتی، بهداشتی و تأمین وسایل کمک توانبخشی در دو نامه جداگانه از طریق بنیاد مستضعفان پیگیری خواهد شد تا این نهاد انقلابی، خراسان جنوبی را در زمینه حل برخی از مشکلات جامعه معلولان همراهی و کمک کند.
?وی اظهار داشت: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن را برای محرومان امضا کرده‌اند که از ظرفیت این تفاهم‌نامه به جامعه معلولان هم می‌توان کمک کرد و این موضوع نیازمند پیگیری است.
?استاندار با اشاره به نرخ بالای معلولیت‌ها در خراسان جنوبی گفت: در سطح کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲۶۰ معلول داریم ولی در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۴۰۷ معلول داریم که رقم بسیار بالایی است.
?قناعت، خراسان جنوبی را کریدور حمل مواد مخدر کشور دانست و اضافه کرد: با وجود چنین شرایطی، در استان مرکز ماده ۱۶ نداریم که راه‌اندازی آن ضروری می باشد و اقدامات لازم برای راه‌اندازی آن از جمله تأمین ساختمان انجام شده است.
?وی متذکر شد: تأمین آب، دوبانده‌ سازی محور های مواصلاتی و احداث راه‌های روستایی و نیز بهداشت به ترتیب اولویت های استان است که با رایزنی‌های مختلف در سطح ملی پیگیری می‌شود.