#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲ هفته اخیر موارد بستری در بیمارستان‌های استان به شدت افزایش پیدا کرده و ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا خانوادگی بوده است.

غلامرضا شریف‌زاده روز سه‌شنبه درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بیان کرد: بر این اساس پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

وی افزود: میزان بروز تجمعی در سطح استان به ۴۲۷ در صد هزار نفر جمعیت رسیده و نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد و درصد نمونه‌های مثبت در استان ۲۲.۴ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از ویروس کرونا درباره رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند (مرکز استان) با میزان بروز تجمعی ۵۶۵ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول قرار دارد.

وی اظهار داشت: شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۴۷۷ رتبه دوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۴۳۳ رتبه سوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۴۲۱ رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۴۱۹ رتبه پنجم و شهرستان‌های خوسف و نهبندان همچنان در پایین‌ترین میزان بروز تجمعی قرار دارند.

شریف زاده افزود: براساس آخرین آمار ۲۲۷ نفر در بیمارستان‌های استان با علائم حاد تنفسی بستری هستند که نسبت به روز قبل افزایش داشته و از این تعداد ۱۱۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بستری در بیمارستان‌ها هستند که این تعداد نیز نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال سه نفر مساعد نبوده است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، سه هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شده است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌ها در این استان خبر و به کمیته مربوطه مسئولیت داد تا در مدت ۷۲ ساعت موارد پیشنهادی را بررسی و اعلام کند.