اجرای ۵ نمایش خیابانی همزمان با جشن رمضان در بیرجند

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در طول ماه مبارک رمضان اجرای ۵ نمایش خیابانی در بیرجند داریم که علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اعلام این خبر گفت:در طول ماه مبارک رمضان ۵ اجرای نمایش خیابانی را در مناطق مختلف شهر بیرجند داریم که علاقمندان می‌توانند از این نمایش‌های خیابانی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: اجرای اولین و دومین نمایش خیابانی در روز پنج شنبه ١٨ و ١٩ خرداد ماه سالجاری در یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار شد.
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: امشب ٢٠ خرداد ماه جاری ساعت ٢١:٣٠در محل پارک توحید و فردا ٢١ خرداد جاری ساعت ٢١:٣٠ در محل پارک آزادگان نمایش خیابانی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین روز دوشنبه ٢٢ خرداد جاری ساعت ٢١:٣٠ دقیقه همزمان با آخرین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان در محل نمایشگاه بین المللی استان آخرین نمایش خیابانی اجرا خواهد شد

کتابت اسماء الحسنی در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی

کتابت اسماء الحسنی در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی
در طول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی اسماء الحسنی (۹۹ اسم خداوند در ورق تذهیب) کتابت می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛مدیر انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان بیان داشت: در طول برگزاری نمایشگاه اسماء الحسنی (۹۹ اسم خداوند در ورق تذهیب) در غرفه آموزشگاه دار التعلیم خط کتابت خواهد شد تا بعد از صحافی در آخرین روز نمایشگاه قرآن رونمایی شود.

استاد مهدی اسماعیلی مود،خوشنویس برجسته کشور تصریح کرد: در کنار نمایشگاه قرآن مسابقه خوشنویسی برای مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود که علاقمندان می توانند با نوشتن آیات قرآنی به صورت تحریری و یا با قلم نی در مسابقه شرکت کنند و در روز آخر به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

به گفته وی تمام اسامی خداوند زیبا است اما من چون با هنر و خوشنویسی سروکار دارم بیشتر با اسم الهی «هوالمصور» انس می گیرم یعنی او، خالق همه صورت‌ها و هستی است.

گفتنی است؛نمایشگاه بزرگ قرآن کریم از ١٧ تا ٢٢ خرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بیرجند از ساعت ١٨ الی ٢٢:٣٠ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

سابقه پیامکی طرح «شب های قرآنی» در خراسان جنوبی

مسابقه پیامکی طرح «شب های قرآنی» در خراسان جنوبی
مسابقه پیامکی طرح شب های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان روزانه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح «شب های قرآنی» روزانه در فضای مجازی برگزار می شود که برای این طرح، مسابقه پیامکی بر اساس محتوای سوره های قرآن تدوین شده است.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه عدد گزینه صحیح را فقط تا ساعت ٢۴ همان روز به سامانه ٣٠٠٠۵۶١٢٠٠٢٠١٨ ارسال کنند.

لازم به ذکر است؛این مسابقه پیامکی جزو برنامه های جشن بزرگ رمضان در استان است که همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان به قید قرعه یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب و در پایان ماه رمضان به ٣٠ نفر که اسامی آنان اعلام خواهد شد جایزه کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیم می‌شود.

 

ارائه تخفیف ویژه به دانشجویان و طلاب در نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی

ارائه تخفیف ویژه به دانشجویان و طلاب در نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی
طلاب و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و طلبگی می‌توانند از ۶۰ درصد تخیف در نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ؛نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی برای بازدیدکنندگان تخفیقات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

طلاب و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و طلبگی می‌توانند از ۶۰ درصد تخیف بهره‌مند شود تا انشاء‌الله امکان خرید بیشتری از غرفه‌های نمایشگاه داشته باشند.

همچنین برای عموم مردم از تخفیف ۴۰درصدی و مؤسسات قرآنی نیز از ۷۰درصد تخفیف تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان برخوردار می شوند.

گفتنی است؛نمایشگاه بزرگ قرآن کریم از ١٧ تا ٢٢ خرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بیرجند از ساعت ١٨ الی ٢٢:٣٠ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

۵۰میلیون تومان بن خرید محصولات در نمایشگاه بزرگ قرآن خراسان جنوبی توزیع می شود

۵۰ میلیون تومان بن خرید محصولات در نمایشگاه بزرگ قرآن خراسان جنوبی توزیع می شود
۵۰ میلیون تومان بن خرید محصولات فرهنگی در یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن استان خراسان جنوبی توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛همزمان با ماه مبارک رمضان ۸۰ برنامه قرآنی در قالب جشن رمضان «نشست های علمی، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآن و نهج البلاغه، اجرای تعزیه و تئاترهای قرآنی» در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ ۸ نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان های استان برپا شده که یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی در قالب ۵۶ غرفه در یک سالن نمایشگاهی گشایش یافته است.

۲۲ ناشر و ۲۵ نمایندگی نشر در این نمایشگاه و ۵ هزار عنوان کتاب در قالب ۹۵ هزار جلد در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است و هفت موسسه قرآنی ۴۵۰ عنوان نرم افزار (۴۵۰۰ عدد نرم افزار) را در این نمایشگاه به مردم عرضه کرده اند.

هنرمندان نیز در غرفه های سوخت نگار، نگارگری، کتابت اسماء الله، معرق و خوشنویسی محصولاتی با موضوعات قرآنی را ارائه کرده اند.

ادارات مختلف کمیته امداد، اوقاف، ستاد بازسازی عتبات عالیات، ستاداقامه نماز و حوزه علمیه در این نمایشگاه به ارائه مشاوره های مذهبی، تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات دینی در این نمایشگاه در دستور کار قرار داده اند.

همچنین۴۰ درصد تخفیف برای عموم مردم (۲۰ درصد خرید بن و ۲۰ درصد ناشر)، ۶۰ درصد تخفیف برای دانشجویان و طلاب (۴۰ درصد خرید بن و ۲۰ درصد ناشر) و ۷۰ درصد تحفیف برای موسسات قرآنی (۵۰ درصد خرید بن و ۲۰ درصد ناشر) در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

بنا براین گزارش؛۵٠ میلیون تومان بن خرید محصولات فرهنگی در یازدهمین نمایشگاه قرآن استان توزیع خواهد شد و در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان برای برنامه های جشن رمضان امسال اختصاص یافته است

 

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نشست علمی نهج البلاغه ویژه دانش آموزان انجمن اسلامی برگزار شد
جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نشست علمی با موضوع نامه ۳۱ نهج البلاغه (توصیه های امیرمومنان(ع) به جوانان در این نامه خطاب به امام حسن(ع) و نسل های آینده) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نشست علمی با موضوع نامه ۳۱ نهج البلاغه (توصیه های امیرمومنان(ع) به جوانان در این نامه خطاب به امام حسن(ع) و نسل های آینده) روز پنجشنبه ۱۸خرداد همزمان با سیزدهم رمضان المبارک با حضور استاد ارجمند دکتر دیانی و با حضور پرشور ۲۰۰ نفر از اعضای قرارگاه های انجمن اسلامی خواهر شهرستان بیرجند از سری برنامه های جشن رمضان توسط هیئت انصارالمهدی(عج) خواهران و همکاری دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم دکتر دیانی به جایگاه نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب زندگی برای مسلمان بعد از قرآن اشاره و به لزوم استفاده و مراجعه به آن پرداختند. در ادامه نیز به توضیح بند هایی از نامه ۳۱ نهج البلاغه پرداختند. در این محفل علاوه بر سخنرانی، پخش کلیپ در رابطه با امام حسن مجتبی(ع)، مولودی خوانی توسط یکی از مداحان خواهر ،ختم کامل قرآن کریم به صورت دسته جمعی توسط دانش آموزان ،برگزاری نماز جماعت ،ضیافت افطاری از دیگر برنامه ها بود.

لازم به ذکر؛از پس از مراسم افطار، بیش از ۱۵۰ نفر از این دانش آموزان به همراه خانواده از یازدهمین نمایشگاه قرآن بازدید کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله