معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از هدف گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و معدن استان خبر داد.

 

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: دولت‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از اصلاح نظام یارانه‌ای خودداری کردند، اما دولت سیزدهم در سال اول کار خود و بر اساس تکلیف قانونی که داشت، این طرح را اجرا کرد.

او افزود: همه موافقان و همه کسانی که با این دولت همسو نیستند، بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصاد کشور تأکید دارند.

اشرفی با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی برای استان، اظهار کرد: این رشد در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت و معدن و کشاورزی بر مبنای آنچه که به عنوان مزیت در استان داریم، رقم می‌خورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های تولیدی و کمک به چرخه اقتصاد استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در چند ماهه اخیر ۵ هزار و ۳۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری و ۴هزار و ۷۸۸ فقره تسهیلات ازدواج به مردم استان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی از شهریور پارسال تاکنون در جذب تسهیلات رتبه اول در حوزه کشاورزی را کسب کرده است، گفت: رتبه دوم کمک به واحد‌های تولیدی و رتبه نخست در حمایت از طرح های اقتصادی استان نیز از جمله موفقیت‌های کسب شده در این مدت است.

اشرفی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه و ارتقاء بیمارستان نهبندان از ۳۲ تختخوابی به ۹۶ تختخوابی از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، کمک به حوزه کشاورزی صنعت و معادن، ارتقاء فناوری ارتباطات، تأمین مسکن و اقدامات در حوزه راه، گاز رسانی به ۳۰۰ روستا و آبرسانی به ۹۰ روستا با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان را از جمله اقدامات انجام شده دیگر در استان عنوان کرد.