مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار خراسان جنوبی فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

نبی زاده ١٢ اسفندماه جاری در جلسه برنامه ریزی این جشنواره بیان داشت: این جشنواره پس از یک وقفه یکساله که به دلیل خشکسالی و خشک شدن تالاب برگزار نشد که خوشبختانه با بارشهای اخیر در نهبندان و آبگیری این تالاب، این رخداد فرهنگی برگزار  می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۸ اثر در قالب ٩٠ گروه از ۱۷ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی استان ارسال شده است گفت: این گروهها در مرحله پایانی و در بخش مسابقه این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: از این تعداد در نهایت ۲۵ گروه برای داوری نهایی انتخاب شده که در فروردین سال آینده با حضور استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور در بخش مجسمه سازی با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه سه داور کشوری طاهر شیخ الحکمایی، هادی عرب نرمی و محمد بهرامی طرحها را در این جشنواره داوری خواهند کرد یادآور شد: بر اساس رأی هیات داوران طرحهای ابوالفضل روان بخش، حدیثه رنجبر و مهدی هاشمی از خراسان جنوبی، آتنا ظهیری، احسان گرمسیری، احمد سلیمانی،امین مهرآفرین، بهزاد آقاپور نهر، رضا یوسفی، علیرضا پویایی مهر، محمد جواد جعفری،مریم ابراهیمی و مرضیه کریمی از تهران، اردشیر محرابی از همدان، امیر حسین کولیوند از لرستان، بهمن چگنی، فاطمه زمانی کیا و پریا تاجیک از البرز، سعید محمودی از یزد، ضرغام فتحعلی زاده از آذربایجان شرقی، مجتبی دهش از کرمان، مرتضی دستجردی، هادی پیروی و مصطفی محسنی از خراسان رضوی و مرضیه دربانیان از سمنان به  بخش پایانی و مرحله حضوری جشنواره راه یافته است.

ناصر نبی زاده تصریح کرد: علاوه بر ۲۵ گروه منتخب، ۵ گروه از برگزیدگان دوره های قبل جشنواره نیز در بخش رقابتی دعوت خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه  ٢٨ لغایت ٣٠ فروردین سال آینده مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: هر هنرمند می تواند در مرحله نهایی یک نفر را به عنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله