#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: جوانان جامعه اسلامی با درک ارزش و کارکرد دین، در مقابل طرح و نقشه شوم دشمنان بیمه خواهند شد بنابراین رسالت سنگین مسوولان فرهنگی صیانت از کارکردهای دین است.

 حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، با تاکید بر تبیین کارکردهای دین در قالب‌های مختلف افزود: دشمن در مقابل عنصر دین به‌شدت آسیب‌پذیر است لذا این طراحی‌ها علیه دینداری جامعه اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به طراحی‌های دشمن برای از بین بردن غیرت دینی گفت: تاکید پیشوایان اسلام نیز این است که مردم همواره از دین خود حفاظت کنند و همواره بر این مهم باید اهتمام داشت.

خطیب جمعه بیرجند ضمن تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: در روایات آمده است که اگر فضیلت‌ها و کمالات در قالب شخصی مجسم شود آن شخص امام حسن (ع) است و مسوولان باید به تأسی از آن حضرت در خدمت محرومان و نیازمندان باشند.

وی با اشاره به واقعه شبِ عیدِ نوروزِ سال ۱۳۰۶ شمسی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رخ داد و جانفشانی عالم مجاهد محمدتقی بافقی گفت: اقدام این عالم در قبال بی‌حرمتی رضاخان به حرم مطهر نمونه‌ای از کارکردهای حوزه علمیه انقلابی است.

حجت‌الاسلام مشرفی در ادامه به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که گروه‌هایی از ارتش در کردستان ، گنبد و ترکمن صحرا مشغول جانفشانی بودند، عده‌ای خواستار انحلال ارتش شدند اما با تدبیر امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام شد و نیروهای ارتش با برگزاری رژه پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از پخش برنامه تلویزیونی “زندگی پس از زندگی” که روایتی از تجربه‌های نزدیک به مرگ است، گفت: در شرایطی که دشمن از همه ابزار خود برای دین‌زدایی استفاده می‌کند وجود چنین برنامه‌هایی که حقایق را برای جوانان تبیین می‌کند، بسیار اثربخش است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: لازم است رسانه ملی گوشه‌هایی از این برنامه ارزشمند را در شبکه‌های پرمخاطب یا شبکه استانی به نمایش بگذارد.

وی افزود: در شرایطی که دشمن بدترین هجمه‌ها را در اختیار جوان و نوجوان قرار می‌دهد این برنامه‌های فاخر حق جوانان است که در دسترس باشد.

حجت‌الاسلام مشرفی، مختارنامه را از دیگر برنامه‌های پرمخاطب و اثرگذار رسانه ملی برشمرد و گفت: فیلم سینمایی موقعیت مهدی نیز بیش از هشت میلیارد تومان فروش داشته لذا مسوولان فرهنگی باید ارزیابی ذائقه مردم را از چنین برنامه‌هایی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مسوولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نقد منصفانه از تاکیدهای مقام معظم رهبری در این دیدار بوده است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر زنده بودن فلسطین و برجسته‌سازی بیداری جوانان فلسطین گفت: علیرغم اینکه تمامی سرزمین‌های اشغالی همچون پادگان در محاصره نیروی مهاجم است، جوانان فلسطینی در مرکز رژیم صهیونستی چهار عملیات شهادت‌طالبانه را اجرا کردند و خواب را از رژیم غاصب صهیونیستی ربوده‌اند.

وی افزود: تعیین ضوابط کیفی برای شرکت‌های دانش بنیان نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید مسوولان کشور به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر گفت: تفکر در راس برنامه‌های پرفضیلت شب‌های قدر است.

وی بیان کرد: مهمترین فلسفه روزه این است که انسان در ابعاد مختلف مادی و معنوی لذت‌هایی به دست بیاورد و اگر انسان مدتی از خوردن، آشامیدن و سایر لذت‌ها امساک کند از نعمت‌های الهی لذت بیشتری خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به جا آوردن شکر نعمت‌های پروردگار از اثرات مثبت و سازنده روزه‌داری است که باید آن را قدر دانست.

وی تقویت اراده را از دیگر اثرات روزه‌داری ذکر کرد و افزود: انسان با تمرین در ماه مبارک رمضان می‌تواند اثرات خوبی در زندگی مشاهده کند.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: صفای قلب و آمادگی مغز برای تفکر اثربخش از دیگر کارکردهای روزه است که بزرگان دین نیز به آن اشاره داشته‌اند.

وی رشد اندیشه و ارتقای فرهنگ انسانی را از دیگر اثرات روزه‌داری عنوان کرد و افزود: فروتنی و تواضع کارکرد اجتماعی روزه است که به رشد و ترویج فضایل اخلاقی می‌انجامد.

خطیب جمعه بیرجند شکسته شدن شهوات و کاهش جرم، جنایت و گناه در ماه مبارک رمضان را به عنوان دیگر آثار روزه‌داری برشمرد و اظهار داشت: آسیب‌های فردی و اجتماعی متعدد با روزه‌داری از جوامع انسانی دور می‌شود و دشمن این کارکرد و اثر دین را فهمیده و می‌داند که از ناحیه دین ضربه می‌خورد لذا غیرت دینی جوانان را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید بسترهایی برای جوانان فراهم شود تا لذت‌های روزه‌داری را درک کنند و فریب تبلیغات سوء دشمنان را نخورند.

حجت‌الاسلام مشرفی یادآور شد: براساس تاکید قرآن باید مسلمانان موضع تهاجمی در برابر دشمن داشته باشند لذا از رفاقت و اعتماد به دشمن باید پرهیز کرد.