#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: طی سه ماه گذشته در حوزه روابط عمومی استانداری چند گام از جمله پایش روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان در بخش‌های مختلف برداشته شد که براساس داده‌های به دست آمده، برنامه‌هایی در دستور کار است.

 محمود مقامی  در نشست هیات اندیشه‌ورز مدیران روابط عمومی‌ ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی افزود: براساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده، نیاز است نوع ورود و روش جدیدی در حوزه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی از سوی استانداری انجام شود که در این خصوص با برگزاری جلسات تخصصی با اهل فن مقرر شد روابط عمومی دستگاه‌ها را به‌صورت وزارتخانه‌ای و تخصصی دسته‌بندی کنیم چرا که نوع فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و نوع برنامه‌های راهبردی هر وزارتخانه فرق دارد.

وی گفت: در سالیان گذشته همایش‌های سالانه یا فصلی برگزار شده که بازخورد و نتیجه لازم را در بدنه روابط عمومی‌ها نداشته است لذا تمامی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به‌صورت وزارتخانه‌ای مشخص شدند و دستگاه‌های موثر در هر وزارتخانه هم احصا شده و سراغ برخی دستگاه‌ها نیز رفته‌ایم.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در پایش‌هایی که انجام شده، مطبوعات و فعالان رسانه‌ای استان مکررا از نوع ارتباط‌گیری دستگاه‌های اجرایی گلایه‌مند بودند که برای این موضوع هم باید در هیات اندیشه‌ورز تبادل نظر داشته باشیم.

وی افزود: اینکه نوع ادارات ما موضوع افکارسنجی را به چه شکلی دنبال می‌کنند، یا نوع پایش و پویش ما در سطح استان به چه شکلی است از دیگر موضوعاتی است که در هیات اندیشه‌ورز دنبال می‌کنیم.

مقامی تاکید کرد: نوع نگاه استاندار خراسان جنوبی این است که هرچه بتوانیم ظرفیت‌های استان را در سطح ملی معرفی کنیم، نقش تاثیرگذاری در نوع توجهات و تصمیم‌سازی‌ها برای استان خواهد داشت.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده در زمینه معرفی خراسان جنوبی در سطح صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات کشور، پل محکم ما روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: سفر مدیران روابط عمومی‌های نهادها و وزارتخانه‌ها به خراسان جنوبی می‌تواند اتفاق مثبتی در زمینه اطلاع‌رسانی برای استان رقم بزند همچنین نوع ارتباط روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با بدنه وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تشریح علل تشکیل نشست هیات اندیشه‌ورز مدیران روابط عمومی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش ما این است که در این هیات اندیشه‌ورز آنالیزی در حوزه روابط عمومی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان داشته باشیم تا آسیب‌ها، کمبودها، موانع و ظرفیت‌ها دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم برای اطلاع‌رسانی موثر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، مجموعه روابط عمومی استانداری هم وارد میدان شود.

مقامی ادامه داد: باید روحیه امید را با بیان دستاوردهای نظام و دولت و در سطح استان با بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی به جامعه و مردم تزریق کنیم.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۹ ماه از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد و مردم با نگاهی به این دولت رای دادند و این دولت هم با آرمان‌هایی وارد میدان خدمت به مردم شده است.

وی با بیان اینکه مسوولانی که وارد میدان خدمت می‌شوند، راهبردها و آرمان دولت سیزدهم را با جدیت دنبال می‌کنند، افزود: انعکاس این حجم از فعالیت‌ها کار ما را سخت‌تر می‌کند و نیاز است حجم فعالیت و خدمت مسوولان دولت را با بالاترین کیفیت پوشش بدهیم تا روحیه امید و خودباوری به جامعه منتقل شود و مردم ما هم این اطمینان را داشته باشند که مسوولان آنان همه تلاش خود را برای حل مشکلات به‌کار گرفته‌اند.