مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۴۹۶ طرح عمرانی، زیربنایی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در این استان با مشارکت بنیاد برکت در دست اجراست.

سید مجتبی موسوی افزود: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های در دست اجرا با مشارکت این نهاد تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۶۶ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار ۴۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شده است و سال گذشته نیز در تکمیل ۶۲ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مشارکت کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: تاکنون بنیاد برکت ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی را با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان اجرا کرده است.

وی از همکاری بنیاد برکت در اجرای طرح‌های آبرسانی به ۳۹ روستای استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۵ طرح تاکنون به بهره‌برداری رسیده و با تکمیل سایر طرح‌ها تا پایان شهریور امسال، ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستاهای استان خراسان جنوبی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

موسوی بیان کرد: بنیاد برکت در زمینه آبرسانی به این ۳۹ روستا، ۱۴ میلیارد تومان مشارکت کرده‌ است و تاکنون در احداث ۴۳ مجتمع آبرسانی خراسان جنوبی نیز ۲۰ میلیارد تومان مشارکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ مدرسه با مشارکت ۲۸ میلیارد تومانی بنیاد برکت در خراسان جنوبی در دست ساخت است گفت: از این تعداد ۳۵ پروژه تکمیل شده، ۴۶ پروژه در حال ساخت و بقیه در حال ابلاغ به پیمانکار است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر برنامه‌های اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی که در چارچوب امضای تفاهم‌نامه با استانداری دنبال می‌شود، در حوزه اجتماعی و خدمات‌رسانی به نیازمندان نیز فعالیت دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌هایی که در پی برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر (۱۵ مهر ۹۸) با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی به امضا رسید، برای چهار شهرستان مرزی استان معین محرومیت‌زدایی و توسعه انتخاب شد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معین شهرستان نهبندان است.