#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در بیرجند گشایش یافت.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز یکشنبه در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان استانی و ناشران بومی و غیربومی برگزار شد افزود: این نمایشگاه تا دوم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۲۳ در حسینیه جماران بیرجند برپاست.

محمود رمضانی افزود: در این نمایشگاه ۲۰ غرفه فعال است که با ۳۰ درصد تخفیف عرضه کتاب خواهند داشت و ۲۰ درصد با ارایه بن کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۰ درصد توسط ناشران تخفیف داده می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه هزار و۲۰۰ عنوان کتاب به تیراژ ۱۲ هزار جلد عرضه می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر کتب دینی و مذهبی برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که کارگاه خوشنویسی و کتابت قرآن و نمایشگاه آثار خوشنویسی از آن جمله‌ است.

رمضانی افزود: بحث جهاد تبیین را در غرفه کانون‌های مساجد و جشن روزه اولی‌ها را خواهیم داشت و نشست‌های علمی، پاسخگویی به شبهات دینی، احکام و قرآن از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند از آموزش رایگان وبلاگ نویسی و نشست‌های تخصصی در فضای مجازی برخوردار شوند.

وی نمایش‌های کودک با موضوعات قرآنی، مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کودک و نوجوان و ملزومات عفاف و حجاب با سبک زندگی ایرانی اسلامی را از خدمات قابل ارایه در این نمایشگاه عنوان کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش قرآن، نشست‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن و نماز مورد توجه است و هیات بانوان اندیشه‌ورز قرآنی خراسان جنوبی نشست‌هایی تخصصی را خواهند داشت.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد و کتابخانه‌های استان عضویت رایگان کتابخانه‌ها و تکریم ایتام نیز انجام می‌شود.

رمضانی از مسابقه پیامکی شهر عاشقی به‌صورت روزانه خبر داد و گفت: تولید و بازنشر ۲۰ کلیپ مورد توجه قرار می‌گیرد که امیدواریم موثر واقع شود.