استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود وحدت رویه و انسجام در شهرستان سربیشه، گفت: با حضور فرماندار وحدت و انسجام کاملا مشهود است و این اتحاد، پیروزی و موفقیت را در تمامی بخش ها به دنبال دارد.
، قناعت با بیان این مطلب در دیدار امام جمعه، فرماندار و متولیان روز شهرستان سربیشه، از اقدامات زیربنایی خوبی گفت که در راستای توسعه استان در حال پیگیری است و اظهار داشت: موضوع کوله بری برای مرزنشینان استان به جد از سطوح ملی در حال پیگیری است و اقدامات خوبی در حال رقم زدن می باشد.
وی عنوان کرد: در خصوص پرداخت عواید سود حاصل از سوخت مرزنشینان هم پیگیری خوبی انجام شده و با دستور رئیس جمهور قرار است که یک مرتبه به مرزنشینان خراسان جنوبی پرداخت شود اما ما به جد پیگیر استمرار آن هستیم.
استاندار با بیان اینکه تعطیلی بازارچه‌ های مرزی به دلیل نبود همراهی کشور افغانستان است، بیان کرد: در این خصوص نشست‌های مختلفی با مسئولان کشور همسایه برگزار شده که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اما همچنان پیگیری‌های ما در خصوص بازگشایی بازارچه‌های استان ادامه‌ خواهد داشت.
قناعت با اشاره به اینکه انتقال آب به خراسان جنوبی از طریق دریای عمان و خلیج فارس در دست اقدام است، بیان کرد: در خصوص اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری هم به جد پیگیر هستیم.
وی ادامه داد: استان شرایط پیشرفت را دارد و با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها آینده درخشانی خواهد داشت.
استاندار با بیان اینکه قبل از انقلاب، استقلال در کشور نداشتیم و گاهاً شاهان ما متحمل خفت و‌ خواری توسط سران کشورهای بیگانه می‌شدند، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اقدامات بسیار خوبی در کشور به خصوص در نقاط روستایی رقم خورده است.
قناعت خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سنوات زیادی مدیریت کشور دست نیرو‌های انقلابی نبود و برخی از مشکلات کشور و به خصوص مشکلات اقتصادی به دلیل سوء مدیریت در گذشته است.
وی با اشاره به اینکه اغلب پرسش گران وضعیت موجود، همان متولیان وضعیت اقتصادی امروز هستند، متذکر شد: اگر در برخی بخش‌ها توقع و انتظار مردم برآورد نشده باید متولیان امر در گذشته پاسخگو باشند.
استاندار با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات در کشور اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی رقم خورده که باید برای مردم در راستای ترویج امید در جامعه تبیین شود، بیان کرد: یکی از اشکالاتی که از دوره قبل به ما تحمیل شده این است که ما هنوز حس خودباختگی در برابر غرب را داریم.
قناعت به جنگ رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: در جنگ رسانه‌ای به مردم حس ناامیدی در جامعه ترویج شده که در این راستا رسالت اصلی ما تبیین دستاورد های انقلاب به منظور ترویج امیدواری در جامعه است.
به گفته وی؛ در جامعه مشکلاتی داریم و باید همچنان در راستای توسعه کشور و بخش‌های مختلف مطالبه‌گری داشته باشیم، اما این را هم بدانیم که مقام معظم رهبری نگاه امیدوارانه به توسعه کشور دارند.
وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، گفت: پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی باعث شده بسیاری از کشورهای جهان که در گذشته با کشور ما در پرداخت پول‌های بلوکه شده همکاری نداشتند امروز در حال آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان هستند.
* با روی کار آمدن نیروهای انقلابی چرخ توسعه‌ یافتگی می‌چرخد
استاندار اظهار داشت: با روی کار آمدن نیروهای انقلابی چرخ توسعه‌ یافتگی می‌چرخد و در حال پیشرفت و تعالی هستیم، پس فرق دارد که چه جریانی بر روی کار بیاید.
قناعت با اشاره به سفرهای استانی شخص رئیس جمهور و بررسی میدانی مشکلات، گفت: با این اقدام دولت سیزدهم، حس پویایی و نشاط در حال تزریق به جامعه است.
وی با تأکید بر برگزاری باشکوه برنامه‌ های روز سربیشه، از نامگذاری این روز به واسطه تشییع پیکر ۲۰ شهید عملیات کربلای پنج در شهرستان سربیشه در دی ماه گفت و افزود: همه ما باید قدردان شهدا و ادامه دهنده راه آنان باشیم و زنده نگه داشتن یاد شهدا کار بسیار ارزشمندی است.
استاندار با بیان اینکه در خصوص برکات خون شهدا باید جهاد تبیین در دستورکار همه ما قرار گیرد، گفت: باید دستاورد های انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم و نگذاریم دشمنان در جنگ رسانه‌ای اهداف خود را در جامعه تبیین کنند.
قناعت با اشاره به اینکه امپراتوری رسانه ای غرب، آمریکا را بزک کرده و به دنبال سیاه نمایی اقدامات و‌ رهاورد جمهوری اسلامی است، بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی قطار پیشرفت و توسعه در کشور به حرکت درآمده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور